Ja vidim este jeden problem v tomto odchadzani diskov. Ak odide nejaky 80-120-200GB disk, je to blbe zvlast ak su tam dolezite data, ale ak je to v RAIDe tak by to malo byt teoreticky v pohode (teoreticky, pruser moze vzdy nastat). Ale stale nahodenie disku, obnovenie dat je v podstate chvilka a tak isto vecsinou odide len nejaka cast disku (mam teraz na mysli datovu oblast nie mechanicku stranku) a nieco sa da zachranit. Lenze dnes ked su bezne 3-4TB disky a odide tak je to docela o hubu nahodit novy disk a obnovit data. Predsa len na 4TB je aj 6gbps SATA niekedy dost malo. Zvlast ak povedzme su tam dolezite data na ktore ludia cakaju. Iste pri RAIDe sa data zatial tahaju z ostanych diskov ale aj samotne pole sa zabavi na docela dlhu dobu nez vsetko bude tak ako ma byt a ak by prave v tom momente prdol dalsi disk tak je to uz fakt zle.
Ta firma dělá zálohy dat. Pokud tam zákazník na to diskový pole zapisuje jeden blok za 24 hodin a čte to řekněme 1x za rok, když je nějaký problém. Navíc pokud je to na komerční bázi a za data ta firma ručí, určitě ty data nebudou jenom v jedné kopii na jednom stroji a určitě si to nepamatuje jenom jednu poslední zálohu... Pokud se přístup zákazníka potká s výměnou disku, prostě se použije zrcadlo na jiným serveru a zákazník by to vůbec neměl poznat. Při tom si klidně může diskový pole třeba pět hodin chrochtat po výměně disku a synchronizaci.
I ten 200GB disk může být problém. Známí měli na jednom takovým komplet fotky děcek od narození do doby selhání disku (staršímu bylo pět let). Záloha jaksi neexistovala...
čte to řekněme 1x za rok, když je nějaký problém
To doufám ne. Aby ta záloha měla nějaký smysl, musí se číst (a ověřovat kontrolní součty) pravidelně. Že ten disk odešel se musí zjistit dřív, než z něj zákazník chce číst data. Koneckonců, to je snad hlavní přínos takovéhle služby – že se o to opečovávání záloh nemusím starat.