Zajímavé je, že naše republika je velká jako jedno město v Americe nebo v Číně, přesto tu máme tři nekompatibilní celoplošné sítě
Tak v zemi, kde elektrické vedení ve vlakových koridorech má 4 normy, se vůbec nedivím... Občas mi přijde, že každej kdo má do zadele díru si vymyslí něco. Bohužel se to netýká jen ČR a IoT, vlaků, atp.
Vycházím z Wiki (nutno podotknout, že jsem tomu nevěřil když jsem to někde četl, tak jsem to ještě ověřoval)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Železničn%C3%AD_napájec%C3%AD_soustava
SS:
3 kV (sever Česka, sever Slovenska, Španělsko, Itálie, Belgie, Polsko, Lotyšsko, Estonsko, většinou Rusko, Slovinsko)
1,5 kV (jih Francie, Nizozemsko, v Česku pouze trať Tábor – Bechyně
ST:
25 kV, 50 Hz (jih Česka, jih Slovenska, Portugalsko, většina tratí na půdě Velké Británie, sever Francie, Dánsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, nástupnické země Jugoslávie vyjma Slovinska, Řecko, Turecko, Ukrajina, Bělorusko, Litva, Finsko…), některé vysokorychlostní tratě i v oblasti s jinou běžnou napájecí soustavou
15 kV, 16,7 Hz, dříve 16 2/3 Hz (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Norsko, Švédsko, v Česku trať Znojmo – Šatov – státní hranice s Rakouskem)
Ano, a to přesně odpovídá tomu, co psal hefo.
Dva běžně používané systémy (střídavý a stejnosměrný), jedna lokálka z doby Křižíka - první elektrifikovaná trať (https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_dr%C3%A1ha_T%C3%A1bor%E2%80%93Bechyn%C4%9B) a jedno protažení z Rakouska (Znojmo-Šatov).
Coz je uplne jedno, protoze ti nikdo neschvali pro provoz lokomotivu, ktera neumi aspon 3 systemy. Ono se totiz tak nejak predpoklada, ze ta lokomotiva bude zajizdet i pres hranice.
Jinak tuhle http://product.itoworld.com/map/68?lon=15.17943&lat=49.84603&zoom=7 vychazi z dat OSM.