No ono to spíš vypadá : furt řežu a furt je to krátké.
Spíše bych asi volil postup postavit létací platformu párkrát s ní vyletět (manuální ovládání) a pak stavět a zlepšovat regulaci (stále s manuálním ovládáním), pak až plná automatizace a řešení na hotovo s celou parádou. Jak to čtu, tak na konci (pokud bude) budou velké změny už ve zmíněném 1-3 díle. 4 nepočítám vůbec :-( . k postupu mnohdy modeláři bez teorie (asi tento případ) dokážou více kvůli praxi než sebelepší regulačník se zmáknutou teorií řízení atd... To ale autor není viz mj. uvodník ke 4."dílu".
Take si myslim, ze toto trochu smeruje do vecneho zapomneni. Myslim si, ze lepsi smer by byl koupit z hobbykingu desku s AVRkem, na kterou existuje i soft pro rizeni 3 az 6 rotorove platformy a obsahuje gyra. Nejprve zkusit toto upravovat a pak postupne pridavat dalsi funkcionalitu ...
Btw - ridit quad bez elektroniky nejde vubec, alespon nejakej svab tam musi byt, co prepocitava prikazy a dela stabilizaci ...
k regulaci: jistě je to hodně složité, ale tím spíš se musí regulace dopředu alespoň řádově propočítat. Udržet to aspoň v rovnováze znamená regulovat koordinovaně 4 motorky a těleso jako celek má 6°V jako soustava má daleko víc (doufám, že to nečte někdo z mechaniky těles)
I celá tato soustava má v prostoru 6 stupňů volnosti. Pravdu máte všichni, kteří tvrdíte, že bez základní stabilizace se to řídit nedá. Člověk by to bez pomocného regulátoru (alespoň základní P regulátor na úhlovou rychlost, s použitím gyr) a mixeru na motory nebyl schopen uřídit. Leč, někteří toho nejsou schopni ani s ním ;-). Také doporučuji si pořídit nějakou hotovou desku, už je proto, si to vyzkoušet. Za $30 se dá koupit KK2 od HobbyKingu, která má dokonce řízení na vodorovnou hladinu. S tím je potom létání velmi pohodlné (jako koax. vrtulník) a dá se to na tom i naučit.