AAA tituly jako battlefield 4 na steambox teprve prijdou. posleze velke tituly na tomto enginu, nebo vcera ohlaseny tw rome 2. bude veselo a 'nextgen' konzole budou k smichu. tesim se. uz ted na lin. steamu hraju a propaguju ho. navic clovek z toho ma z kazde hry vetsi radost, kdyz je her mene...
Náhodou, když oznámili Project CARS pro Linux (Steam OS) tak jsem si teprve uvědomil, že Steam Machine bude brán opravdu vážně jako 3. konzole k dvojici Xbox a Playstation. Možná to jsou velké prognózy, ale Valve za ten rok opravdu provedlo revoluci, pokud jde o hraní na Linuxu.
Nevím proč, ale to oznámení od Slightly Mad Studios ve mě tu "naději" prohloubilo hodně. Do teď jsem si říkal, že se Steam Machines šlápli ve Valve vedle, ale když se člověk zamyslí, a uvědomí si, že nový Xbox a Playstation jsou vlastně už PC, tak když můžou uspět tyto konzole, proč ne (navíc modulární) Steam Machine? Já v to věřím, ruku do ohně bych za to nedal (prý to pálí), ale ani bych se nedivil, kdyby uspěli. A jako uživatel Linuxu a občasný pařan v to doufám.
nebudou, takto to nebude. steamos je grafická nadstavba normálního distra, v podstatě současný steam bigscreen. steamos zajistí, aby hry mohly běžet pro uživatele bez zásahu do systému.
např. alternativní grafické API je již slibováno v podobě mantle, který ochotně dělá AMD. takže není důvod ze strany Valve něco někomu diktovat.
1. Steam Machine je proti konzoli drahá. Konzole mohou mít dotovaný HW; u Steam Machine to nejde, protože by to bylo běžné dotované PC, a ve Valve by na tom silně prodělali.
2. Steam na Linuxu nenabízí příliš obsahu ve srovnání s konzolemi, natož se Steamem na Windows. Je to klasický kruh: málo zákazníků ==> malý zájem vývojářů ==> málo obsahu ==> málo zákazníků.
3. Chybí nějaká konkurenční výhoda, jakou je u Xboxu Kinect.
4. Pro konzole i Windows se lépe vyvíjí, na konzole s fixním HW se také dá daleko lépe optimalizovat.
Já tam zase vidím ty výhody.
1. Steam Machine je modulární, takže možná je dražší než "normální" konzole, ale zase ho nemusím vyhodit na konci života komplet, můžu ho za relativně nízkou cenu docela dlouho udržovat při životě.
2. Zatím ano, ale Steam OS, respektive Steam Machine jsou vlastně totéž co dnes Playstation 4 a Xbox One (prostě PC). Vznik nového obsahu není problém.
3. Jestli je Kinect výhoda nechám k posouzení na každém. Já neznám ze svého okolí nikoho, kdo by tohleto chtěl a to i já jsem vlastníkem Xboxu 360.
4. Do diskuse, že se na Windows lépe vyvíjí, nejdu, obzvlášť ne s tebou, tomu jistě rozumíš (máš holt jistou pověst fanatika a na to já nemám nervy, čas a hlavně chuť). Fixní HW je sice fajn, ale ten nemáš ani na těch svých Windows a Steam Machines jsou přeci jen pořád (o hodně) menší množina HW než jaká se používá na Windows.
Já ti to tady nebudu obhajovat, mě je to víceméně jedno. Steam Machines bych si nekoupil (osobně už žádnou konzoli, ten Xbox 360 v retrospektivě byly vyhozené prachy). Ale nic to nemění na tom, že Valve udělalo dost pro Linuxové uživatele už teď a proto mají mé sympatie. Jak očekávají, že uspějí se Steam Machines, opravdu nevím, já si osobně myslím (a to je tak vše, co momentálně můžu, myslet si), že nějaká šance je. Páky na to mají, viz zrovna ten Project CARS (extending an existing partnership with Steam).
1. Jenže na konzole s fixním HW se daleko lépe optimalizuje, takže si na 8 let starém Xboxu 360 zahrajete i nejnovější GTA V.
2. Vznik nového obsahu je otázkou motivace vydavatelů. A ti se do Linuxu asi moc nepohrnou.
3. Vy možná nikoho takového neznáte. Dovolím si citaci: According to independent research, no other consumer electronics device sold faster within a 60-day time span, which is an incredible achievement considering the strength of the sector.
http://mashable.com/2011/03/09/kinect-10-million/
4. Konzole mají fixní HW, a je to velká výhoda. Windows fixní HW nemají, ale zase mají daleko víc obsahu, než Steam OS.
Steam Machine bych si také nekoupil. Xbox One možná ano, ale radši bych Kinect k PC, pokud pro něj budou hry.
Valve je uzavřená firma, která neposkytuje ani informace o tržbách a procentu které bere z prodejů her, a přináší vám na Linux DRM. Celkem mě překvapuje, že to zdejší uživatelé Linuxu vidí pozitivně.
> Dovolím si citaci: According to independent research, no other consumer electronics device sold faster within a 60-day time span, which is an incredible achievement considering the strength of the sector.
A prave take iste mnozstvo sa predalo za dalsie tri roky az dodnes. Clovek lahko necha strhnut davom :p
Mimochodom, existuje dovod, preco sa pod clankom o Steam konzole rozobera Kinect?
1. A proto mám PC. Skříň se zdrojem přežije 2-3 upgrady. A board upgraduji na střídačku s GPU. Konzole je sice levnější, ale na kratší dobu a pak k ničemu není.
2. Ve stejné pozicy byly konzole když začínaly.
3. Dcera studuje FEL a zkoušeli k něčemu použít Kinect. K ničemu. Mimochodem to často ohlásilo jednoho člověka/ducha navíc. Děsivé. Jak to vůbec mohou u té konzole nějak funkčně používat ?
4. No to už je opravdu jen a pouze váš názor, že pro Windows se vyvíjí lépe. :p S unifikovaným HW souhlasím. Proto také je Apple tak úspěšný jak je.. :)
Tak to jsi asi nikdy nikdy nepracoval s Kinectem, a už vůbec ne na nižší úrovni, tj .zpracování přímo hloubkové mapy a ne používání např. detekce kostry z knihovny. Problémem kinektu zdaleka není rozlišení hloubkové mapy, ale bordel v ní. V mapě jsou prázdná místa a často i různé nečekané odrazy.
3. Původní Kinect je celkem citlivý na osvětlení, na rozdíl od toho nového, který pracuje i v úplné tmě. Pokud vaše dcera viděla ducha na Kinectu :), tak asi dělala něco špatně. Bez oficiálního SDK získáte jen viditelný a hloubkový obraz, a musíte v SW ošetřit paralaxu (kamera viditelného světla a hloubková kamera jsou cca 20cm od sebe). V oficiálním API MS provádí redukci šumu, řeší paralaxu, a poskytuje drátový model kostry uživatele. Nový Kinect má daleko lepší rozlišení, pracuje i v úplné tmě a při změnách osvětlení, trackuje i polohu kloubů, napětí svalů, sílu úderu, rozezná uživatele a jeho gamepad, sleduje jestli koukáte na TV, popisuje emoce podle výrazu obličeje a měří tep; všechno to umí až pro šest lidí na scéně. Přijde mi to jako dost dobrý upgrade technologie.
http://www.youtube.com/watch?v=j7GBUeHv_Ts#t=02m58s