Fugaku s procesory AMD A64FX a výkonem v HPL 442 PFlop/s.
Asi překlep, mělo být ARM.
Jinak děkuji za článek a rád v něm informace v případě svolení s referencí využiji v předmětu Pokročilé architektury počítačů, kde také MPI a OpenMP figuruje spíše v roli praktického využití a testování probírané látky o mechanizmech zvýšení propustnosti počítačových systémů. Pokud by byly i nějaké návrhy, na algoritmy a jejich implementaci, které by mělo i pro další smysl vyzkoušet, tak bych je přidal jako inspiraci k různým námětům na jeden z úkolů předmětu (nyní si většinou studenti volí ostření obrázku, násobení matic, šíření tepla, někdo i lokalizaci robota s metodou Monte Carlo s daty z lidaru podle simulovaných a naměřených dat).
V přednáškách jsou i kapitoly o superpočítačích, jejich architekturách a propojovacích sítích.
Tento týden jsem i nějaký základní vývoje procesorů i včetně Fugaku přehled prezentoval v rámci bakalářského úvodu do architektur počítačů. Již starší video z InstallFestu zde.
Rekl bych, ze to hodne zavisi na tom co chces dosahnout, a predevsim, kolik na to mas penez.
Typicky nejlevnejsi je totiz postup "hrubou silou"
Ale jinak bych rek, ze BOINC stale funguje, i kdyz uz nepocita SETI z Areciba. Takze si to muzes otestovat v praxi. Kdyz si vyberes spravny projekt, jede to jak na GPU tak na CPU tak samozrejme na hromade samostatnych pocitacu.
CPU a GPU se často “míchá”, ale záleží samozřejmě na úloze. Zrovna OpenCL umí obojí transparentně, ale už je trochu za zenitem. V mém případě je dost často stěžejní rychlost paměti a pokud je sdílená (například M2), tak mezi CPU a GPU není moc rozdíl. Člověk by mohl různě optimalizovat, ale často stačí napsat kód jednoduše a rychle, třeba ve Fortranu nebo Julii.