"První díl byl takový mezikrok k úžasnému hernímu zážitku. Nebyl špatný. Příběh obsahoval skvělé momenty, fanoušek se setkal se starými známými z knihy a hra se nebála ani trochu ostřejších scén nebo jazyka. Teprve dvojka všemu nasadila korunu."
Já to vidím přesně naopak. První díl sice pokulhával v soubojích, ale bylo to perfektní RPG, kde si hráč vybíral cestu pro svou postavu a měl v tom naprostou volnost. Naopak 2. díl je tupá akční adventura, kde si můžu vybrat jestli půjdu s lidmi nebo s nelidmi a rozhodnutí už je potom finální. Perfektní soubojový systém a grafika to nezachrání.
Příběh nemá s knihami o zaklínačovi nic společného např. !!!SPOILER!!!! na začátku musíte na příkaz krále jít jako voják dobíjet město.
Vidím to naprosto stejně. Po G E N I Á L N Í M prvním dílu je druhý dost slabý odvar:
- příběh je strašně nezaklínačský - v jedničce mohl Geralt zůstat neutrální, byť za cenu že to měl drobet těžší
- ve dvojce sice trochu sexu je, ale speciální "sex" questy v jedničce se sbíráním kartiček byly prostě vtipné
- i soubojový systém mi přišel zajímavější v jedničce - ty komba prostě měly takový ten správný styl
- systém lektvarů mi moc nesedí
Celkově zatímco jednička byla něco z jiného světa, na co jsem čuměl s otevřenou pusou, tak dvojka se hodně posunula do mainstreamu. Prakticky jediné, co stojí za pozornost, je rozdvojení příběhu do dvou dost odlišných linií, podle toho, ke komu se Geralt přidá.
Tupá akční adventura? Uznávám, že se hra posunula do úrovně herních konzolí (práce s inventářem, quick time eventy a oproti jedničce je několik věcí zjednodušeno), ale tohle je trošku přehnané.
Jinak co se týče výběru možností v příběhu, tak se rozhodně nejedná o DVĚ možnosti.
A proč se Geralt nemůže vydat neutrální cestou? Co třeba proto, že to nejde? V prvním dílu si nemusel vybrat stranu konfliktu, protože
1) Nebyla vypsána odměna za jeho hlavu.
2) Znal se s oběma veliteli znepřátelených stran.
3) Je to "stroj na zabíjení čehokoliv", kterého obě strany chtěli oprávněně na svoji stranu.
Čili bylo možné se vykašlat na spor obou stran a všímat si pouze svého. A i tak mu stále někdo byl ochoten pomoct, protože víceméně pracoval v zájmu krále daného státu (a to nemluvím o pomoci čarodějky a dalších vlivnějších přátel včetně velitele rozvědky Thalera).
Ve druhém dílu:
1) Je na Vás vypsaná odměna.
2) Dlužíte svůj život agentovy (a stejně ho můžete víceméně 2x zradit za hru).
3) Vaši vlivní přátelé jsou pryč, mrtvý, ztratili moc, nebo Vás už dostatečně využili a nemají zájem o další spolupráci.
4) Vaši (IMHO nejlepšího společníka) čarodějku unesou, nevíte ani kam.
Prostě ve druhém dílu je Geralt v obrovských problémech, ze kterých se nemůže vyhrabat sám. Jinak jedinci, kteří neradi s kýmkoliv spolupracují mají možnost hned na začátku hry se nechat popravit ve vězení a tím dokončit hru do 10 minut. Voleb ve hře je dost (nesrovnávat s ukecaným RPG typu Mass effect, to je dle mě jíný typ hry) a mají docela zajímavý vliv na svět okolo.
Promiň, mě přijde legrační jak píšeš jako kdyby ten začátek byl prostě daný a autoři s ním nemohli nic dělat, jen se s ním nějak popasovat... samozřejmě mají nějaký hlavní příběh táhnoucí se všemi díly trilogie (*), ale s trochou snahy by Geralt mohl mít možnost se příliš nezaplést.
Jinak těch voleb je víc, ale hlavní linie jsou dvě, zbytek má menší vliv - vývojáři říkají, že možných konců je šestnáct.
Jo a ukecaná mě teda ta hra přijde dost :D
*) Ten hlavní příběh se mi dost líbí, je hodně napínavý a dobře ho postupně odkrývají. Jen doufám, že to v posledním díle nepodělají, jako se to "povedlo" Ubisoftu s příběhem Desmonda v Assassin's Creed, to byl fakt megafail.
Depa, AC byl odjakziva shit (a s kazdym dalsim dilem cim dal vetsi), ale megafail byl ME, tak giganticky neco posrat, to se hned tak nevidi.
BTW: Abych AC neupiral, pokud mi skleroza slouzi, co me na jednicce fascinovalo byl kun, kterej se choval proste vuci vsemu co sem do ty (a i od ty) doby videl naprosto uzasne.
Každý člověk = jiný názor. Z mého pohledu u AC: ano 3 byla špatná, a Black Flag už AC není v takovém slova smyslu, jakými byl AC1,2, Brotherhood a Odhalení, ale co se týče hratelností, tak ty hry dokázaly zabavit na desítky hodin (a to přitom nebyly a nejsou RPG, sice tam nějaký vývoj je - ale k RPG typu Zaklínač to má hodně daleko). A i přes to, že téma templáři vs assasin je v Black Flag jen do počtu, tak osobně tuhle hru považuji za nejlepší v celé sérii (hlavně kvůli námořním bitvám).
Jen tak dodatkem - neberte prosím AC jako RPG, jinak vás fakt bavit nebude.