Není v těch X klientech a X serverech poněkud zmatek? Vždyť X terminály jsou X servery a aplikace na serverech jsou X klienti. V tomhle kontextu mi věta "V prvních verzích hra fungovala tak, že veškerou logiku ovládání a interakce více hráčů zajišťoval X-server a na straně X-klienta probíhalo pouze vykreslování." přijde poněkud matoucí.
Nicméně XPilot je IMHO jedna z nejlepších Unixových her vůbec. Sice jsem ji dlouho nehrál, ale až někdy budu v rozumnou dobu online, nebudu se bránit...totiž zahrát si, ve hře se bránit budu... :o)
sedim u pocitace s pustenymi Xky, sedim tedy u X-serveru.
a kdyz mi na jinem (nebo tomtez) kompu jede graficky program,
ale zobrazuje se u me tak ten program je X-klient.
Ja to chapu tak, ze X-klient je kazde okno s aplikaci. Nezalezi, je-li spustena lokalne nebo vzdalene s vyexportovanym displayem. Lokalni X-server pak umoznuje zobrazeni tohoto okna. Abych mohl poustet vzdalene aplikace (tedy X-klienty), musi bezet na mem stroji lokalne X-server. Pokud je to jinak, rad se poucim.
Já osobně dávám RFCčka na trošku nižší úroveň než normy a standardy, jak je to ve skutečnosti (čemu v případě rozporu dávat přednost) mi totiž nikdo nedokázal vysvětlit :-).
Sorry, me se to zrovna u X-u porad plete. Tam se totiz oznaceni klienta nebo serveru bere z hlediska programu a ne z hlediska uzivatele. X-server opravdu poskytuje svym X-klientum nejake sluzby, v tomto pripade moznost grafickeho vystupu (nejen to).
Taky bych si po nejake dobe zahral online, ale prozatim nevim, jak se pripojit zpoza firewallu, uz pripojeni na metaserver je dost problematicke ;-)
Ještě přidám odkaz na stránku, kde se popisuje instalace XPilota na Mac OS X: http://www.swproductions.co.uk/xpilot.html. Může funkčnost někdo z jablíčkářů vyzkoušet (třeba Adam)? (zatím podobný strojek nemám)
Preklad podla navodu na uvedenej stranke prebehol bez bez problemov (skusane na dnes uz "starom" Mac OS 10.1.5 + XFree86 4.2.0). Podobne bezproblemovo prebehla aj instalacia binarneho balika. Akurat bolo potrebne klienta startovat explicitne pomocou xpilot -join localhost.
Asi jsme zpatky v dobe 8-bitu - nebo vazne nevim proc je to tu sama recenze na neco takoveho!!! A netvrdte mi, ze pod Linux je malo kvalitnich a dobre graficky zpracovanych her!!!! Zkus te s tim neco udelat - nebo Vam mam pomoci s hledanim ????
A může se zeptat, jestli jste si tu hru opravdu vyzkoušel zahrát. Ona totiž, alespoň pro mě, rozhoduje hratelnost před grafickou podobou. A XPilot je hodně hratelná záležitost, hlavně při týmové spolupráci.
Ještě mě zajímá, co máte na mysli pod pojmem "kvalitní" a pod pojmem "dobře graficky zpracovaná". Doufám že ne dnešní syntetickou grafiku se snahou o dosažení co nejvyššího stupně "reality", která bude za pár let všem připadat strašně ošklivá a primitivní... (protože to stejné potkalo spoustu dalších her, které ve své době byly považovány za "dobře graficky zpracované").
Jee, ono to zvlada i Gobliiins? To byla ale hra, krasne obrazky a kupodivu pouze v sestnacti barvach (dlouho jsem si myslel, ze jedou ve VGA rezimu, ale ona to byla "jen" EGA :-)
Ještě bych chtěl poznamenat, že ten návrat do doby osmibiťáků by nebyl až tak špatný. V té době se hry dělaly především tak, aby byly hratelné (resp. ty nehratelné si nikdo neukradl :-) a mnohé hry z té doby dosud nemají srovnatelné protějšky. Abych byl konkrétní, tak je to například NetherEarth ze ZX-Spectra nebo Zybex či M.U.L.E z Atárka a dalších osmibitů. Mimochodem, tu poslední jmenovanou hru se jeho původní programátor jal - už jako programátorka - předělávat do netové verze, ale bohužel ji už nedodělá :-(((
No hratelnost (i zabava) u xpilot neni spatna a ani sem nerek, ze spatna je. Ale uz by to chtelo trosku zmenu a ukazat na svetlo i nejakou tu novinku ;o) Jinak se omlouvam jestli sem pobouril 8-bitove fandy. Ja osobne ma rad z doby ZX-spektra hru pod nazvem The Great Escape - coz podle me byl povedeny kousek.
Nebojte, ja jsem do serialu o hrach napsal prave tento jeden dil a na dalsi se nechystam :-), takze to spis chce smerovat na Filipa. Jinak i kdyby tato hra byla spatna (jako ze neni), tak si myslim, ze bylo dobre ji tady (a prave tady, na serveru zamerenem na unixove systemu) uvest, vzdyt slo o jakysi prulom v chapani moznosti X Window systemu, dale je to jedna z mala her, ktere se stale drzi vektorove grafiky a za treti to je opet jedna z mala Open Source her, ktere umoznuji opravdovy multiplayer, a to i na lagujicich linkach (ale tato cast by se dala zlepsit, to si uvedomuji i sami autori).
Me jste jako byvaleho Ataristu nepobouril, akorat to prirovnani "nizka kvalita=osmibitova hra" IMHO dost pokulhava. Spis bych to rekl pro mnoho osmibitovych her naopak, ale asi je to tim, ze jsem v te dobe byl mladsi a celkove se jednalo o same novinky.