Asi jsme zpatky v dobe 8-bitu - nebo vazne nevim proc je to tu sama recenze na neco takoveho!!! A netvrdte mi, ze pod Linux je malo kvalitnich a dobre graficky zpracovanych her!!!! Zkus te s tim neco udelat - nebo Vam mam pomoci s hledanim ????
A může se zeptat, jestli jste si tu hru opravdu vyzkoušel zahrát. Ona totiž, alespoň pro mě, rozhoduje hratelnost před grafickou podobou. A XPilot je hodně hratelná záležitost, hlavně při týmové spolupráci.
Ještě mě zajímá, co máte na mysli pod pojmem "kvalitní" a pod pojmem "dobře graficky zpracovaná". Doufám že ne dnešní syntetickou grafiku se snahou o dosažení co nejvyššího stupně "reality", která bude za pár let všem připadat strašně ošklivá a primitivní... (protože to stejné potkalo spoustu dalších her, které ve své době byly považovány za "dobře graficky zpracované").
Jee, ono to zvlada i Gobliiins? To byla ale hra, krasne obrazky a kupodivu pouze v sestnacti barvach (dlouho jsem si myslel, ze jedou ve VGA rezimu, ale ona to byla "jen" EGA :-)
Ještě bych chtěl poznamenat, že ten návrat do doby osmibiťáků by nebyl až tak špatný. V té době se hry dělaly především tak, aby byly hratelné (resp. ty nehratelné si nikdo neukradl :-) a mnohé hry z té doby dosud nemají srovnatelné protějšky. Abych byl konkrétní, tak je to například NetherEarth ze ZX-Spectra nebo Zybex či M.U.L.E z Atárka a dalších osmibitů. Mimochodem, tu poslední jmenovanou hru se jeho původní programátor jal - už jako programátorka - předělávat do netové verze, ale bohužel ji už nedodělá :-(((
No hratelnost (i zabava) u xpilot neni spatna a ani sem nerek, ze spatna je. Ale uz by to chtelo trosku zmenu a ukazat na svetlo i nejakou tu novinku ;o) Jinak se omlouvam jestli sem pobouril 8-bitove fandy. Ja osobne ma rad z doby ZX-spektra hru pod nazvem The Great Escape - coz podle me byl povedeny kousek.
Nebojte, ja jsem do serialu o hrach napsal prave tento jeden dil a na dalsi se nechystam :-), takze to spis chce smerovat na Filipa. Jinak i kdyby tato hra byla spatna (jako ze neni), tak si myslim, ze bylo dobre ji tady (a prave tady, na serveru zamerenem na unixove systemu) uvest, vzdyt slo o jakysi prulom v chapani moznosti X Window systemu, dale je to jedna z mala her, ktere se stale drzi vektorove grafiky a za treti to je opet jedna z mala Open Source her, ktere umoznuji opravdovy multiplayer, a to i na lagujicich linkach (ale tato cast by se dala zlepsit, to si uvedomuji i sami autori).
Me jste jako byvaleho Ataristu nepobouril, akorat to prirovnani "nizka kvalita=osmibitova hra" IMHO dost pokulhava. Spis bych to rekl pro mnoho osmibitovych her naopak, ale asi je to tim, ze jsem v te dobe byl mladsi a celkove se jednalo o same novinky.