Vyskove polia su celkom uzitocna vec, pri dobrej implementacii (vykreslenie cez NURBS alebo ine spline krivky) umoznuju vytvorit krajinu skoro hocijakej velkosti z jedneho z toho isteho pola (skladanie platov ...). takisto pri texturovani staci ze sa pouzije vhodna jedna textura a farba sa prepocita podla vysky (s urcenim "hladiny mora" pre lepsi efekt).
Voxely boli volakedy velmi vyuzivane (napr hry Shattered Steel, Comanche), dnes uz o tom nemam taky prehlad. v spominanej Shattered Steel boli vyskove mapy volne dostupne ako grayscale pcx obrazky, velmi vyhodne na experimentovanie :-)
Dneska jsou (na PC!!!) vyskova pole brana spis jako pomocna datova struktura pro ulozeni terenu, vykreslovani se deje klasicky pres polygony s optimalizaci na velikost a pocet trojuhelniku (o tom neco priste). Existuji vsak platformy, kde nejsou k dispozici graficke akceleratory a tam se vyskova pole daji s velkou vyhodou pouzit (viz tem zminovany Comanche).
btw: co ten titulek? Pokud jsem nekomu omylem udelal reklamu (krome dvou neexistujicich firem a jednoho demomakera a kamose Honzy B.), at se ozve a navali prachy :-)