Nevím, ale myslím si, že grafiku mohli nechat na komunitě. Přeci jen dost lidí si hraje s grafikou a vůbec ne špatně! Vzpomeňme třeba soutěž o logo SeaMonkey … Navíc by bylo na uživatelích, co se jim líbí … Způsob, tady máš něco nového a používej to, protože jen takhle je to pěkné … tak proti Tomu jsem vždycky bojoval. Používám Mandrivu, která sama o sobě má pěkná témata, ale i to jsem cítil potřebu doupravit. Prostě vždycky to chci mít alespoň trošku odlišné od ostatních. Ještě jsem bohužel neviděl distribuci, která by mne graficky zaujala od začátku až do konce.
Problém mnoha linuxových her je v tom, že jim chybí kvalitní grafika. Obecně v komunitě je hodně programátorů a adminů, ale málo grafiků. Ti jsou na Mac OS X. Navíc je z historie patrné, že co se nechalo „jen tak na komunitě“ obvykle nedopadlo. Musí se toho chytit někdo schopný (jednotlivec, firma, organizace) kdo to rozjede a dokončí.
Ale no tak, přece nebudeme srovnávat grafiku desktopu s grafikou herní. To je jako srovnávat zdroják a stroják … Myslím si, že udělat vzhled oken, navrhnout tapetu, či nějaké logo zvládne kdejaký pokročilejší uživatel Inkscapu. Vymodelovat postavičku a vdechnout jí pohyb, to už chce něco umět. No a co se týká té komunity … když jí někdo dobře zorganizuje a dá dobrý podnět, tak to dopadne. To že něco uvolním a nechám napospas asi zrovna ideální není.
Utopie. U řady open-source programů jsme se už přesvědčili, že je to problém. I grafika malých programů je problém, každá ikonka vyžaduje zkušenosti a schopnosti, namalovat kolečko umí každý, ale pokud to má nějak vypadat, má to být rozumně přístupné a použitelné, tak je to potíž. I firma Canonical, která ty grafiky platí, má problém udělat rozumný design, který by vyhovoval všem. Bojím se, že „pokročilý uživatel“ by to nedokázal. Já dělám s grafikou poměrně hodně, ale design webů stejně beru z různých svobodných databází, protože je pro mě problém vybrat byť i rozumné barvy. Tak to má většina lidí.
Neboj, už dáááááááááávno je jinej … takovej krémovej :-D