Osobně nechápu, co hájíte, nebo co řešíte. Vzpomínám na našeho profesora sociologie a jeho oblíbenou frázy ...brečíte hezky , ale na špatném hrobě...
Potřebujete udělat trochu PR projektu OpenID? Tak to než vysvětlovat jeho „neškodnost“ byste měl vysvětlovat jeho výhody.
Odpor proti OpenID rozhodně nepramení z nějakého přesvěcení o ztrátě soukromí. Ale z toho, že to je viděno jako zbytečná věc. Lidé nepotřebuji OpenID , nemájí důvod ho používat, pokud bych si zařídili účet s OpenID, nebude se mi současné služby využívat lépe.
Tohle je možná něco co nechápete. To, že věc kterou tlačíte a je ve Vaších očích super, ostatní nepotřebují a je jim to lhostejné. Že nechápete řeči o nedůvěryhodnosti či nebezpečnosti by jste měl chápat jako …nechci se sváma o tomhle tématu bavit.... Né asi náhodou Vaše argumentace připomíná tradiční tlačenku Jabberu proti ICQ.
Možná by to chtělo se zamyslet nad sebou a upřímně a pravdivě si odpovědět kolik procent uživatelů internetu má potřebu vlastnit a využívat OpenID účet. A jak reálně je to pro ně přínos.
Osobne se domnivam ze lide by OpenID uvitali. Malokdo, z tech co znam, by nechtel do e-shopu misto nove registrace (kde musi zadat milion veci vcetne prihlasovaciho jmena mailu a hesla) zadat jen svuj e-mail na Seznamu (nebo nekde jinde) + dalsi potrebne udaje (pokud by snad byli potreba). Kdyz bude OpenID na serveru dobre implementovane, tak to bude fungovat tak ze kliknete na prihlasit se pomoci Seznam nebo Gmail nebo AIM nebo jiank a jste zaregistrovani (pokud jste snad jeste nebyli) a prihlaseni.
Duvod proc se to nepouziva neni ten, ze by tomu neverili lide (ti casto duveruji cemukoli - klidne i opilemu ridici autobusu v kterem jedou), ale ten, ze o tomu neveri tomu programatori. Z tohoto pohledu vidim tento clanek spravne umisteny.
Neuvítali vždy a stejně to skončí u několik openID účtů.
Pokud bych mluvil za sebe, pro testování platformy Android byl sem nucen si zařídit Google účet. Jinak bych ho nechtěl, nepoužívám ho, byl sem donucen. Na testování platformy WP7 sem musel mít MS Live ID, to samé jak Google. Na komunikaci s přáteli mám nějaký mail, na obchodní záležitosti jiný, pro blog další. Tedy jeden účet by tedy za ideálního stavu přinesl jednoduché přihlášení, ale zase bordel v samotné komunikaci. Ta věc má pomáhat ne jen bejt, protože to je.
Jinak programátoři? Ono snad o implementaci technologií do eshopu rozhoduje programátor? To je věc, kterou požaduje zákazník pro kterého ten eshop je vytvářen ne? Nebo je mu nabídnuta obchodníkem\koordinátorem firmy, která dané eshopy vytváří.
Samozřejmě pokud si on-man-show firma a programátor si říká My. Zahledí se do ideii OpenID a dělá vše od a do z sám, tak to jiná.
Ale i kdyby opět jetu protistrana zákazník a ta může být v obraze a v snaze ušetřit nebo zkrátit dobu vytváření toho projektu může chtít open ID vynechat.
Shoda a potřeba OpenID musí být na všech stranách. A né jednostranná tlačenka
Souhlas:
OpenID by prinos mel, kdyby opravdu vsichni podporovali JEDINY standard OpenID a prijali vsechny poskytovatele OpenID.
Ano, tady mi napada otazka, co vlastne presne ma zarucit OpenID. Z meho pohledu jednoduche prihlasovani kamkoli bez nutnosti znat milion kombinaci login/heslo. Abych mel praci s internetem jednodussi. Kdyz si postavim treba vlastni OpenID, tak splnim tuto cast funkce.
Na druhou stranu, pokud by mel OpenID zajistit i opacne jakousi duveryhodnost moji osoby, nemohl by to byt OpenID z meho serveru ale nejaky ofiko, co mi vyda OpenID jen osobne. Ale k tomu tady jiz mame osobni certifikaty a myslim, ze do toho by OpenID nemelo strkat nos.
Mame tu ruzna OpenID. Vsechny jsou si rovne. Ale nektere jsou si rovnejsi. Dokud bude tento stav, je OpenID mrtvy. Protoze tento stav mi zivot nezjednodusi, spis naopak. jen se nahradi halda login/heslo haldou OpenID.
PS: no v prechdu z ICQ na Jabber vidim vyrazne prinos. Na rozdil od OpenID. :-)
...no v prechdu z ICQ na Jabber vidim vyrazne prinos. Na rozdil od OpenID..... Ne není v tom rozdíl. Teorie a litanie na téma technických výhod a důvěryhodnosti nic nemění na stavu jak je teď v tento moment. Ano to jedno je lepší, ale praxe je ta že dotyčný nedomluví nebo nenaloguje. Protože ta druhá strana tam nemá pro patřičné podporu.