No nevim, co si autor predstavuje pod 'nejvyssi kvalitou'. Raytracing *nikdy* nebude dosahovat kvality 'fyzikalnich renderu', at uz to je v soucasne dobe nejlepsi maxwell render, v-ray (s PPT), fryrender nebo pbrt (luxrender2). A jestli je to tak dobry raytracer, rad bych videl treba rozptyl svetla na hranolu... nebo render diamantu
POV-Ray v sobe obsahuje i radiozitni metodu, takze pro difuzni plochy by nemel byt problem. Implicitne neni pouzita, ale jde ji zkombinovat s raytracingem. Ale mate pravdu, ze treba particle tracing popr. dopredne sledovani paprsku POV-Ray nema. Samozrejme je zde take omezeni ad-hoc svetelneho modelu, ale ten lze zmenit. Jak rikam, pokud bude zajem napriklad o popis pbrt, nebude to problem.
Mam napad - v pristi casti serialu budou obrazky vytvorene POV-Rayovskym doprednym sledovanim paprsku (je to trosku osizene, neni to klasicky particle tracing pro celou scenu, ale pouze pro vybrane objekty) a muzete se sam vyjadrit, jestli se to da rozeznat od pbrt.
Když už jsme u toho, ty Vaše "fyzikalni renderery" zase nikdy nebudou pro filmovou produkci tak použitelné, jako starý dobrý REYES. Přeďhoďte jim pár set milionů grafických primitiv a uvidíme, jak se poplazí. Víte, on každý nástroj se hodí na něco jiného, takže "kvalita" je takové hezké na flamewar zadělávající slovo. A už tyhlety nástroje, které jmenujete, umějí pořádný displacement? Od doby, co mě na něj Pixaři chytli, mi všude tak nějak chybí.