POV-Ray jsem si kdysi docela oblibil a do ted ho pracovne pouzivam (MegaPOV abych byl tedy presny). Nejake vystupy najdete u mne na strance (www.disnel.com). Radiosita funguje docela dobre, jako hlavni problem bych videl, ze pri nekterych situacich je az nepochopitelne pomaly, nicmene 3.7beta zatim vypada slibne, veci, co se mi ve 3.6 pocitaji "forever" tam trvaji 30-60min (rekl bych, ze lepsi boundovaci system + dalsi optimalizace).
Na MegaPOV se taky podivame, treba na simulaci latek (saty atd.), vylepseny motion blur atd.
S radiositou je pri rozsahlejsich a slozitejsich modelech hlavne problem v tom, ze se v soucasne dobe neda dost dobre paralelizovat. Klasicky raytracing neni problem - rozdelim renderovaci ulohu na "stripy" a poslu do vice PCcek, resp. rozdelovat se to ani nemusi, kazde PCcko bude mit proste jiny .ini soubor (treba na skolach jsou pres noc prazdne ucebny, tak neni problem masivne renderovat treba na 100 strojich), ale u radiosity trva dost dlouho uz prvotni rozpocitani energii, takze tento "naivni" paralelismus tam az tak moc nepomuze.
Jasne, to mate samozrejme pravdu, nicmene ta "pomalost" o ktere mluvim, se projevuje i bez radiosity, typicky kdyz ve scene pouziji "neco" stromu vytvarenych makrem splinetree, ktere pouzivaji listy z vyseku koule pokrytych castecne pruhlednymi bitmapami, pak to ve 3.6 trva treba skoro 2 dny a v 3.7beta 40min (ty casy nejsou konkretni, uvadim radove). Tipuju na ono vylepsene boundovani pro sceny se spoustou objektu a pak nejak vyresena spousta pruhlednych objektu za sebou kdyz maji IOR = 1.0. A toto pak samozrejmne vyznamne ovlivni i ty radiositu (byt v soucasne 3.7beta se to zatim neda testovat ...)