Tak trochu to připomíná dieselgate; pomineme-li cenu, tak jen s tím rozdílem že většina výrobců už nedodržuje ani tu konvenci, že během životního cyklu modelu se dělala alespoň jedna velká aktualizace. Nojo, ale když to holt lidi kupujou i když na ně výrobci s*#ou jak na placatej kámen...
Protože nejsou nijak regulované. Auto musí na pravidelné prohlídky, elektrické spotřebiče musí být homologované aby se mohli připojovat do elektronické sítě, jenom software nic nemusí. Dovedete si představit že by mobil mohl na internet jen pokud by měl všechny security updaty ? To by výrobci ty aktualizaci dělat museli nebo by je uživatelé sežrali za živa.
Kdyby na "bezpecnost mobilu" byla vyhlaska, tak low-end telefon stoji 50 000,- , schvalit a uvest ho na trh jsou roky a miliony na uplatcich, smlouvu o tom co s tim vsechno nesmis delat musis podepsat krvi, nepujdou na to nainstalovat ani piskvorky a misto Webu Gopher ...
Ale snad by to zvladlo volat, a oh-so-bezpecne stahovat reklamy, tak jen lobujte at jsou na to zakony, cim vic regulaci tim lim prece vsechno funguje, zejo ? ZEJO, vy vsichni ^&*&*(&^#$ priznivci regulaci.
Uz jen cekam az nejakej <>us prijde s tim, ze je potreba vsechno predtim nez to vyslovime nejdriv poradne homologovat, prohnat poradnym procesem, na jehoz konci budeme vedet zda je mozne to vyslovit. To bude nadhera. A k tomu denne se rozrustajici halda narizeni & zakazu, smernic, vykladu a zvlastnich opatreni, ktery budeme muset nastudovat driv, nez se pokusime si nechat schvalit to co bychom eventualne chteli vyslovit. Nebude to pak konecne ta prava nadhera, pani a damove regulatorky ?