„Python je velmi oblíbený jazyk hlavně díky jeho jednoduchosti, tedy díky tomu, že je interpretovaný.“
I interpretovaný jazyk může být komplikovaný, i kompilovaný jazyk může být jednoduchý.
„sám o sobě je Python rychlík oproti jiným interpretovanými jazyky“
Oproti kterým např.? Oproti kupř. Forthu je to podchlazený šnek. ;-)
Python je velmi oblíbený jazyk hlavně díky jeho jednoduchosti, tedy díky tomu, že je interpretovaný.
Nesmyslná věta, beru to jako omáčku, kdo zná Python, ví jaký a o čem je ;-)
Zkušenost je taková, že i sebevíce líné a interpretované či „polokompilované“ jazyky jsou dostatečně rychlé, samozřejmě s pílí pilovaným assemblerovým kódem nelze srovnávat. Co se týče web aplikací – PHP, Java, .NET (C#, VBasic a všechno další co jsem ještě neviděl), Ruby a nevím co se ještě používá na webové aplikace je rozhodně pomalejší než čistý C/C++ program (taky jak kdy ;-) ). S Forthem zkušenost nemám, stejně tak jako nemám plnohodnotné zážitky s LISPem, SmallTalkem a ostatními jazyky, ale např. Inkscape, které je psané v Pythonu jde docela dobře používat a že by bylo pomalé se mi nezdá, takže to je zase jen otázka správného návrhu, implementace a nedělání z toho to co to není. Stejně tak jako ostatní interpretované jazyky je Python použitelný na tvorbu bohatých aplikací byť webových tak desktopových a některými svými vlastnostmi a konstrukty ho lze použít i na sice ne nejefektivnější, ale přesto dostatečně rychlé a elegantní řešení úlohy. LINQ v .NET je oproti Pythonu hnůj.
Pravdepodobne zamena s programom Skencil (predtym to malo nazov Sketch) http://www.skencil.org
Pokud mate na mysli graficky vektorovy editor Inkscape, tak ten je psan v c++ (gtkmm).
Co se ale python bindingu tyce, tak ten se v praxi dela ze dvou pripadu:
- dotycna uloha(fce) by byla opravdu v pythonu pomala, nebo spatne programovatelna
- mame jiz hotovou komponentu, a chceme ji dostat do pythonu