S tim chown a chmod pak preji bez roota hodne stesti. ;-)
Jinak clanek podle me muze mit smysl jen tehdy, kdyz nebude svazovan s konkretnim jazykem.
V populaci nelze predpokladat nijak zvyseny pocet sebemrskacu, kteri si zvoli pro napsani hry python. ;-) Z tohoto pohledu byl pekny priklad ten s /var/games, skaredy priklad je ten s temi seredne dlouhymi radky na zjisteni dom. adresare uzivatele.
S tim chown je to samozrejme vytrzene z kontextu, jak to je udelane presne bude asi v nekterem z pristich dilu. K tomu pythonu - jasne, ze na Python nejsou lide (v CR) prilis zvykli, ovsem je to tak jednoduchy jazyk, ze se v nem daji pekne ukazat obecne principy. A to i s tim zjistovanim domovskeho adresare - stejne se na to vola win32 api a ta bude stejna i v C++ nebo v cemkoliv jinem.
V čem byste psal hru, když ne v Pythonu?
Pygame je opravdu výborná knihovna, snadno použitelná a velmi nápomocná.
Časově nejnáročnější operací je výkreslování a to provádí SDL na nižších vrstvách.
Pokuď se píšete hry s mnoha levely, dialogy, animacemi, stejně se nevyhnete použití nějakého skriptovacího jazyka pro popis levelů. Vím o použití zabudovaného Pythonu, Lua, Lispu, Ruby.