Elite neplní VRAM skrz PUSH, jen si tak čistí backbuffer. Samotné kopírování z backbufru do VRAM má na svědomí série instrukcí LDI. Stejným způsobem se to dělá už ve hře 3D Starstrike z roku 1984.
Asi první kdo píše do VRAM přímo skrz PUSH bude hra Ghosts&Goblins, co přesně se děje během vykreslování obrazovky je docela dobře rozebráno tady: http://www.emix8.org/ggdisasm/
Nicméně G&G používá specializované podprogramy pro každou šířku objektu, o rok mladší Cobra si už tu sekvenci PUSH instrukcí generuje pro každý frame znovu a znovu.
https://www.youtube.com/watch?v=T-NMhQc_v34&t=443s
Nektere nove hry ani nevypadaji ze jsou spectracke.
https://zxonline.net/game/nothing/
nebo
https://rgb.yandex.ru/2019#drift
Za ty roky to neni jen vyvoj v technice programovani, je to i vyvoj v tech samotnych hrach. Hraci zleniveli... .) Postavam ve hrach pribylo vic animaci pohybu atd.