Jo, třeba Namco System 2 (taky tomu říkají System 16) dokáže dokonce zobrazit 128 spritů, má několik paralelních CPU atd.
https://www.system16.com/hardware.php?id=525
Dokonce i Namco System 1 umí sprity
https://www.system16.com/hardware.php?id=524
(tento HW je o dost blíž NESu)
Hmm tak si říkám, že o Namco HW by šel napsat článek; dávám si do TODO :-)
on je spíš ten TODO list strašně zmatený, různé okruhy, "náhodné" linky a tak. Mám tady dokončení array jazyků, potom CL, něco okolo gramatiky Pythonu (možná gramatik obecně? - ale to se snad ještě běžně učí :-), kdoví co se nového semele okolo Go, potom ještě pattern matching obecně+jak to dodělali do Pythonu atd.
Hmm možná to vystavím na GH a nechám si posílat PR s požadavky :-)
"možná gramatik obecně" To se učí jen obecně. Například takové atributové gramatiky s příklady kontextových jazyků (nad bezkontextovými pravidly) by byly paráda.
Okolo Go se toho teď moc nechystá (chce se říct naštěstí), ale na spadnutí je nová verze Julie a sem tam něco nového a zároveň zajímavého dostane Rust (lepší borrow checker například).