Diky, je to nostalgie. Kde jsou ty casy se ZX a pozdeji SAM coupe, kdy jsem si hral s asemblerem Z80 a hral hry od FUXOFT. Kdyz se divam na ten kod porad si to vybavuju, LD, JP NZ, ... Pak jsem chtel prejit s PC na intelovy asm ale nikdy k tomu nedoslo, proste ta slozitost narostla, jine zkratky (MOV, ...). Je to davno.
ASM Z80 jsem použil tak před 30 lety. Možná ještě dříve.
Dokonce pana Fuku jsem osobně několikrát viděl na stanici mladých techniků v Praze v Dejvicích. Nevím jak dopadl.
Nakonec jsem se k tomu dokopal a napsal i něco v moderních assemblerech x86 a x64. Zjistil jsem, že mnoho instrukcí x86 procesoru prostě "nechutná" a jediná instrukce trvá déle, než třeba 3 instrukce jiné. Ono je to třeba 10x pomalejší. Je tam spousta "plonkových" instrukcí, které se nepoužívají. Abych byl konkrétní tak <b>XCHG [paměť],registr</b>
U Z80 bylo časování deterministické, nové superskalární procesory zvládnou 3 instrukce v jednom taktu. A když se nezadaří tak to trvá výrazně déle.