Ja vam nevim, ale vyjmenovane veci mi rozhodne neprijdou jako neco, cemu by se vysoke skoly rozhodne mely venovat. Driv jako nektera data nebyla dostatecne "big", ze se neresilo jejich zpracovani? driv se neresilo sdileni a skalovani vypocetnich prostredku? ze zrovna ted se tomu rika cloud a dobre se to prodava, tak bez toho nemuzeme zit? kryptografie jako technologicka novinka? snad autor upad, ne? 3d tisk ze patri na IT? ano, "ajtaci" si s tim hraji, ale je to snad spis strojarina, ne? je k tomu pravda ovladaci software, ale ten je k CNC strojum taky. Ze by se treba na informatickych fakultach mohlo ucit o cisteni odpadni vody, protoze cisticku taky bude ridit nejaky ten pocitaci stroj.
Tyhle kraviny nejsou neco, o cem by si clovek neudelal obrazek po precteni par materialu, to se na me nezlobte. Vyjimkou je kryptografie, to je prece jen trvaly a smysluplny obor, ovsem rozhodne to neni "technologicka novinka".
Ja nejsem zadny teoreticky genius, ale nezlobte se na me, vetsina vyjmenovanych veci jsou spis jako temata rekvalifikacnich kurzu pro nezamestnane.
Pokud to chápu dobře, tak není nutně řeč o povinných předmětech a jako volitelné jsou už nyní věci hodně mimo IT - základy práva, fyzikální optika, psychologie osobnosti, účetnictví atp. Anebo i s hodně úzkým zaměřením: "Desktop systémy Microsoft Windows", "Programování v .NET a C#", "Administrace databázového systému Oracle" nebo "Diagnostika Cisco sítí (TSHOOT)".
Velmi dobra poznamka a rad Vam dodam vysvetleni. Proc si s tim vsim hraji zrovna na VS? Protoze na to maji penize a cas. Spousta toho muze byt predmetem zajmovych krouzku nebo latkou na strednich skolach. Neni, protoze na to nemaji tyto skoly penize a cas. Takze se penize nalijou do VS, tam se toho chopi par IT nadsencu a vysledkem jsou nejake projekty s konkretnim vystupem. Navic v prostredi VS je alespon nejaka sance, ze se najdou schopni lidi, kteri se danou problematikou budou zabyvat, samozrejme za poradne ohodnoceni. V tomto stavu se pak nelze divit, ze u nas to jde s technikou z kopce, protoze pokud se studenti dostanou k takovym vecem az na VS, tak uz je pozde. Proto poznamka o lidrech ve vyzkumu ve spojeni s obsahem clanku je vylozene na usmani.
Souhlas, škola musí učit nadčasově. Přeci jenom základní studium trvá 5 let. Technologické výstřelky tady máme rok co rok. To neznamená, že VŠ má učit staré věci... VŠ má dát pevné základy ,tak aby VŠ absolvent byl schopen velmi rychle naskočit do toho či onoho směru a rozumět mu.
S prominutím, však většina IT VŠ nerozumí základům počítačů a pak jsou schopni programovat a vymýšlet kraviny, protože holt máme rok co rok silnější HW a ten to utáhne....
VŠ absolvent by měl být schopen širšího rozhledu a vidět problematiku z více stran, než pouze z úzkého směru aktuální technologie. Při změně technologického směru ve světě, je pak ten člověk out.
To by mělo být tak nějak samozřejmé, že VŠ učí "nadčasově". Konkrétní technologie se každý snadno doučí sám, ale relevantní základy dá jen VŠ.
Jen s tím HW bych tak úplně nesouhlasil. Je pravda, že běžné počítače mají stále více výkonu a paměti, ale když pak člověk má napsat něco třeba pro ESP8266, tak se vrací do doby kamenné...
Jenze realita VS vypada tak, ze se uci veci 30let stare ... coz je pravek i v jinych oborech nez IT. Navic to ucej lidi, ktery z dobre 80% praxi vzivote nevideli.
A mimochodem, s tim HW to mas uplne jedno, protoze uz sem mel tu cest videt takovy hruzy, ktery mely vykonostni problem i se zcela trivialni ulohou na HW za miliony. Zkus si predstavit (z hlediska vypoctu) naprosto trivialni ulohu spocitani vejplaty ... pri trose snahy to zvladnes za par minut i na papire (a vetsinu casu stravis hledanim, co scim secis/vynasobit/podelit). A pak si predstav, ze existujou softy, ktery to budou pocitat ... presne stejne dlouho.
Konkrétní údaje od j nečekej. Soudě podle dřívějších diskusí to bude probíhat tak, že si bude mlít pořád tu svoji, ale neřekne konkrétní školu, neřekne konkrétní předmět, neřekne konkrétního vyučujícího. Nevím proč; soukromě si myslím, že to by se dalo moc snadno ukázat, že nemluví pravdu a/nebo té věci nerozumí.
Trestik je (byl?) psychopatickej podclovek, kterej by si zaslouzil trpet pod sadistickym dozorcim v nejakym hodne zlym oddeleni pro choromyslny, ale ze by ucil 30 let prekonany veci, to se rict neda. Vadi ti snad, ze se standardne na elektru neucil parametrickej CAD? Inu skoda, ale co stihnout za semestr.. Krome toho i neparametrickej se na rychly praseni hodi.
Havrda?? Co presne zastaralo z matiky zakladnich kurzu za 30 let?