Častý úkaz jsou, povinné předměty s velkým procentem opruz předmětů a volitelné zajímavé, na které nezbývá moc času kvůli první skupině. Nebo máte odlišnou zkušenost? Ze kterého ústavu? Nejzajímavější by byl obor který si poskládám sám ze všech předmětů co se vyučují na fakultě.
Takže za mě by to bylo tak na třetiny: relevantní teorie, technologie zavedené v průmyslu/službách a technologie které do praxe teprve začínají pronikat (na západ od nás).
> Častý úkaz jsou, povinné předměty s velkým procentem opruz předmětů a volitelné zajímavé, na které nezbývá moc času kvůli první skupině.
Na začátku studia obecné informatiky na MFF to tak taky bylo, během druháku už nightmare předměty (poznají se tak, že matchují ^NMAI[0-9]{3}$) postupně skončí a ve třeťáku už jsem si zvolil víceméně co jsem chtěl.
> Nejzajímavější by byl obor který si poskládám sám ze všech předmětů co se vyučují na fakultě.
Za to by podle mě bylo nerozumné přidělovat tituly (bez urážky), protože naklikat si 180 kreditů z triviálních předmětů umím taky. A pokud titul nechceš, tak prostě choď jen tak, na přednáškách je to úplně v pohodě a na cvičeních většinou taky (tak mě napadá, proč tam vlastně oficiálně studuju, když mi na titulu zas tak nezáleží :)
V bc nějaký ten obecný základ byl (mimo jiné dvojné integrály, číslicové filtry atd). Často se počítaly na papír mnohostránkové příklady na čas, které by v Pyhonu / matlabu šli celkem snadno. Teď už mi o titul nejde. Jde o to se systematicky naučit věci která mě baví a zároveň uživí. Jaké věci to jsou to si troufám tvrdit vím. To co nabízejí mnozí garanti navazujících oborů je jiné.
Jako že se na přednášce odvodí vzorec a na cvičení se cvičí výpočty na papír s tím vzorcem na umělých realitě neodpovídajících příkladech?
Zpětně děkuji té menšině vyučujících, kteří tolerovali věci jako je např. násobení matic pomocí programu. popř. lepší kalkulačky.
Spíš jsem myslel že se probere teorie potřebná pro fundované řešení praktických problémů a pomocí ní se potom řeší R&D úkoly průmyslového charakteru. Tzn. aby to nebyla pouze výchova budoucích potencionálních doktorandů.