Zdá se mi to, nebo článek vyznívá tak, že případné omezení nelegálního obsahu je špatné, protože je dost možné, že způsobí masivní odliv uživatelů, který je špatný? Už ten název článku. První věc je jednoznačně vpořádku, i kdyby to mělo způsobit zánik této služby. Zlodějina rozhodně není věc, která by se měla podporovat. A co se týká odlivu - pokud zbude dostatek uživatelů, aby bylo YouTube pro Google rentabilní a nebude tedy muset být ukončena nebo alespoň dotována, nebude mít přeci snížení "členské základny" vůbec žádný vliv. I třeba 10 procent uživatelů, kteří se tam přijdou podívat na klip svých zazobaných známých z dovolené v Rumunsku nebo na prezentaci XGL, YouTube uživí.
Můžeš být konkrétnější, kde ještě to působí zaujatě? Ten konec mi naopak přijde v pořádku, prostě konstatování, že s úbytkem nelegálního obsahu ubude návštěvníku. Když bylo FTP STP Telecomu před cca 9ti lety velkým amatérským skladištěm warezu, tak taky vykazovalo jistě mnohem větší návštěvnost, v přepočtu na počet on-line uživatelů a dost možná i v absolutních číslech, než má teď a to že jsem to tady napsal mi nepřipadá jako truchlení nad současným stavem.
Ad název, co je veselého na takovýchto soudních sporech, nebo na vědomém sdílení takovýchto materiálů v masovém měřítku? Tady je alespoň jasně patrná snaha problém řešit, i když je to obtížně.
Nevidím snahu problém řešit. Vidím spíše snahu vytvářet problém z toho, co ve skutečnosti vůbec problémem není. Protože, přiznejme si, koho z většinové populace dneska ještě zajímá nějaké pofidérní C v kolečku?
aby se z toho ti kapitalisti neposr*ali; proc musi byt vse dneska prepocitavano na penize!? posloucham diy nebo underground kapely a urcite bych nesel na koncert ani bych si nekoupil medium nejake radobyhvezdy... na koncerte kapela sleze z podia a jde si dat panaka mezi lidi, pokecame s nema a dozvime se, jak to kde zije... kdyby si hrali na hvezdy a schovavali se v backstagu, tezko bych uz na ne nekdy sel!
cely tenhle humbus kolem audio/video warezu je trapnej a cely to stoji na pripitomnelych lidech, co si rikaji 'fans' a zerou ty svoje 'idoly' a ctou ty sr*cky jako spy a super a chodi na koncerty za x sto/tisic korun... :)
No ty si mi chytrak... Samozrejme ze dokud je ta kapela opravdu underground tak napr. z prodeje CD neco ma... Ale i kdyz je to naprosto nekomercni kapela, tak jakmile nahraje CD pod byt sebemensi nahravaci spolecnosti, tak uz z prodaneho kusu nema skoro nic - ten vydavatel ji zaplati studio a hotovo. A nemusi to byt zadne radoby stars.
Tvoje uvahy o tom jak humbus (to je spojeni humbuk a humus???) okolo warez stoji na lidech kteri poslouchaji nejakou moderni "star" je licha. Nejde o prepocitavani na penize - jde o to, ze ta firma, ktera dnes chrani svoje prava do toho ty penize kdysi investovala a tak se ji nelibi, ze nekdo krade. Je to totiz uplne stejny jako kdyz si nekde na tom tvem koncerte koupis pivo, jednou se napijes, polozis ho na stul a nekdo prijde a vypije ti ho - to se proste nedela.
Me spis vadi uroven clanku, nerekl mi nic jineho nez kratka zpravicka ktera zde drive o prodeji youtube probehla. Autor je expert na rozmaznuti hovna na velkou plochu.
Ale humbus okolo warezu stoji na "modernich star."
Zadne kapele, ktera stoji za to, totiz nemuze ublizit to, ze bude hodne lidi poslouchat jeji mp3ky (diy nebo underground kapele to uz vubec neublizi a to paradoxne i presto, ze prave ti maji nejvetsi podily z prodeje nosicu).
A zadnemu vydavatelstvi, ktere stoji za to, nemuze ublizit, ze kapely ktere se jim upsaly jsou popularni... celkove se to vzdycky odrazi na vetsim prodeji merchu (nejen cd) a tudiz i na vetsim zisku.
Mimo jine neni pravda, ze kazda kapela, ktera podepise smlouvu s vydavatelstvim je odirana az na kost... cim lepsi (a mensi... hehe, ze by tu byla nejaka korelace) vydavatelstvi, tim lepsi pristup... nejvetsimi vyderaci jsou "velka petka" a kdo se podepise k nim je pro me *** a jeho veci mam odpor kupovat (par jich ale mam ;) ). Veci od kapel si maji fanousci kupovat dobrovolne, protoze chteji podporit tvorbu toho co se jim libi... pokud to tak neni, tak dany interpret za moc nestoji.
Takze muj zaver je, ze to jak obri vydavatelstvi krici neco o uslych ziscich JE pochopitelne lez! Dost se to podoba tomu, kdyz nekdo vycisluje usle zisky ze softwaru za statisice, kteri kradou v prumeru 19leti studenti co "ukradene" castky v zivote ani nevideli... nekdo nesouhlasi? :D
Mimochodem vydavatelstvim nikdo nebrani, aby dali vydavanou hudbu do placu on-line v mp3 s nejakou nizsi kvalitou (lepsi nez telefon) a treba mono. Aby si lidi mohli poslechnout, co vlastne chteji koupit. To by nam prodeje poklesly, az by, po nekolika poslesich, vsichni zjistili, ze ten smejd za to nestoji! To je take jeden z duvodu, jimz se vysvetluje pokles prodeje CD. Lidi si to stahnou z P2P, poslechnou, chytnou se za hlavu a smazou. Vydavatelstvi to sice vysvetluji ciste piratstvim, ale alternativni nazory take tim, ze lide jiz nekupuji zajice v sacku. Pokles prodeje je, podle nekterych zdroju, zpusoben kvalitou vydavane hudby a teprve potom piratstvim. Proto vydavatele tak bojuji proti P2P: chteji vratit zakaznika do situace, kdy kupuje zajice v pytli, protoze jeden rychly poslech uryvku skladeb v prodejne casto poskytuje mylny dojem, ze to CD neni tak zle.
Tak si tak predstavuji Elvise Presleyho, jak si jde dat mezi lidi panaka. Po peti krocich (za predpokladu, ze by dokazal jit komprimovanym davem a nepodlehnout umackani ci uslapani) by s prekvapenim zjistil, ze je uplne nahy. Fanynky z nej v berserku orvaly i tkanicky do bot. Suvenyr je suvenyr. :-)
Pred casem tady myslim byla zpravicka, kde byly nejake skripty napsane v Pythonu. Mam stazene skripty na Metacafe, Youtube a Pornotube. Ty skripty mi prijdou napsane dost humpolacky napsane. Bohuzel nemam presny odkaz, snad pomuze copyright z hlavicky:
Copyright (c) 2006 Ricardo Garcia Gonzalez
Samozrejme ze uspech youtube stoji prevazne na nelegalnim obsahu. Preci i ty klipky ktere se siri po internetu jsou z 99% stazene z nejakych show a myslim ze vetsinou bez svoleni autoru.
Jinak jsem ale presvedcen, ze tam kde jsou velmi rozsahle metodiky jak data sdilet, budou sdilena. Internet je svobodne medium. Takze tenhle problem myslim vyresi bud zruseni svobody na internetu, obdobne jako jsou statem regulove radiove pasma, muze byt reguloan i internet.
Nebo se firmy zivici se vytvarenim a podporou vyvoje autorskych del, nauci videlavat na jejich dile nejak jinak.
Tedka mne napadlo jak to nejspis vyresi osa. Za kazde zakoupene CD platime OSE protoze by to mohlo nest autorsky chraneny obsach, za kazdy zkopirovany papir, platime dilii, protoze by to mohlo nest autorsky chraneny obsah.
Jaka z toho vyplyva logicka paralelela? Za kazdy stazeny kilobit budeme platit ose, protoze by mohl nest nelegalni obsah.
A z toho vyplýva, že bez akýchkoľvek morálnych zábran si na CD napálim hudbu stiahnutú z internetu (lebo za to som už zaplatil v cene CD), okopírujem si knihu (lebo za to som už zaplatil v cene papiera) a na harddisku budem skladovať plno filmov (lebo som za to zaplatil už v cene disku).
Při pokusu o přehrátí mi mplayer napsal, že komprimovaný flash neumí. Když už v mplayeru rozlouskli wmv9, tak si zase někdo vymyslí nový formát videa ve flashi :-( Skončí tohle někdy?
Nefugujuci ekonomicky i spolocensky model sa brani idiotskym sposobom.
Velke firmy nepochopili ze ich model prestal davno fungovat.Ale radsej nas budu vsetkych donekonecna zdanovat piratskou danou, danou z 3tieho rozmeru a s danou z audio a video organickych senzorov (oci usi v tomto poradi)
distribucne spolocnosti a zvazy ochran lesnej zvere (autorov) su nenazrane ze to viac ani nejde.a co z toho mame vsetci ostatni, pripadne aj samotna zver (autor), velke gulove.
nj svet je uz davno postaveny na hlavu. zacalo to ked boh povedal budiz svetlo a zabudol zapnut lampu
Jak už bylo nesčetněkrát řečeno, pokud chcete stahovat obsah bez omezení používejte P2P které byly za účelem neomezitelného šíření čehokoliv navrženy (BitTorrent, eMule, DC++, ...). Nemá smysl používat k šíření takového obsahu centralizovanou a snadno napadnutelnou službu a pak se divit že ona svoboda sdílení na takové službě nemá dlouhého trvání.
Na YouTUBE nejde o sireni copyrightovaneho obsahu, ktery by mel nekdo nutne napadat, ale o komunitu (viz asi pulka z nejsledovanejsich videi). Na to jsou P2P site nanic, protoze nemaji dostatecne barevna tlacitka.
No, ale bavime-li se o uspechu tak ten je prave na copyrightovem obsahu postaven. Az youtube zrusi vsechen tento obsah zbude z neho nudna sluzba uplne stejna jako vsechny ostatani.
...stejně většina uživatelů na youtube.com hledá zábavné nebo vzdělávací klipy, nelegální obsah si umějí opatřit z mnohem lepších zdrojů, než je youtube.com. Na youtube zase naleznou některé věci, které jinde ne. Takže podle mně se omezení ilegálních klipů až zas tak moc na přílivu uživatelů nezmění.