Nejak nechapu, pro kohoi je tento serial napsany. Pokud pro prumerne ctenare roota, by se to snad dalo zkomprimovat na 20%, na deti je to zase napsano moc technicky.
Kéž by všechny články na rootu byly psány jako tento. Vemte na vědomí, že jsou i jiní čtenáři jimž se tento seriál hodí, například učitelé těch dětí. Vaši touhu o 20% informace uspokojí zive nebo technet.
Mozna je nejvyssi cas to zmenit ne? Osobne nekolik ucitelu, co se zajimaji o vyuku za pomoci IT a Root ctou, dokonce znam. Nejzajimavejsi je, ze jsme se seznamili na skoleni INDOSe, kde jsem je ucil nejaky blbosti o Windows.
A víte že čtou?
Dokonce jsem Logo s úspěchem učil na základní škole, jedna z mých žákyň letos končí MFF UK a myslím, že ne neposledním impulsem byl i můj příspěvek.
Díky za tento článek, zase mne trochu povzbudil "vsunout" Logo do hodin INT i na Obchodní akademii.
hmmm... pokud jsi chtěl dát autorovi zpětnou vazbu, aby jeho články více odpovídali potřebám čtenářů, tak bys musel být mnohem konkrétnější; takhle to vyznívá jako obyčejná provokace....
Tento clanok je napriklad super pre mna ako otca maleho dietata, ktore sa prave zacina zaujimat o pocitac. Korytnacka je urcite lepsia alternativa ako doom.
Potom je to zaujimave pre vsetkych, ktori nie su obmedzeni a vezmu na vedomie, ze existuje nieco ako LOGO.
Dalej, bez toho aby som chcel kritizovat, alebo niekoho ospevovat, clanky P. Tisnovskeho patria k tomu najlepsiemu na roote. A rad si precitam tych podla teba 80% navyse, pretoze to je jednoducho dobre napisane. Preco by som mal hladat dokumentaciu na webe, ked si autor dal tu namahu, a vysvetlil vsetko dopodrobna? Pre mna je to len pozitivum, ze nemusim zdlhavo hladat dokumentaciu, aby som sa dozvedel syntax par prikazov.
Tvoj komentar naozaj posobi ako flame. A reagujem len preto, aby som ta niecomu poucil – konstruktivne.
Můžu se zeptat, kolik let má Vaše dítě? Můj nejstarší kluk má 3,5 roku a zatím ho nechávám pracovat pouze v TuxPaintu (ta zvuková zpětná vazba při kreslení se mu strašně líbí), ale něco dalšího (texty, hry atd.) jsem s ním ještě nedělal. V zahraničí prý s Logem dělají i čtyřleté děti, ale to mi připadne docela brzo, i když je to mnohem lepší, než děti v tomto věku nutit psát písmena (namáhání krční páteře, držení tužky není přirozené atd.).
Docela rád bych s ním Logo tak za rok vyzkoušel, uvidíme, co z toho pochytí.
Starsi syn ma 4,5 ... My sa sem tam hrame TuxRacer, ale deti chcu robit zasadne to, co rodicia. No a aby som mu vysvetlil, co je to programovanie, tak som mu ukazal, ako korytnacka ciary kresli :) A teraz on nakresli nieco na papier, a spolu "programujeme" korytnacku ... Bavi ho to asi tak 15 minut, potom ide robit nieco ine :)
Nevím, jak v 4,5 letech, ale v 3,5 letech je pro mě docela úspěch udržet synáčka u něčeho 15 minut, to by mohlo stačit. Jediná činnost, u které (v tomto počasí) vydrží klidně celý den, je s pomocí zahradní hadice měnit zahradu na bahniště, v tom je docela úspěšnej. A mladší sourozence to taky baví, tak jsem už docela rezignoval, jenom se snažím zachránit alespon rajčata :-)
V každém případě děkuji za informaci, zkusím ještě ten cca rok počkat a potom uvidíme, jestli ho Logo chytne.
diky za clanek, synatorovi je 10, doted ho bavily jen hry a jak vysel clanek o logu tak jsem to s nim na dovolené vyzkousel a "uz se veze", můj problém je ovšem ten, že mám málo času sedět u počítače s mladým, takže celkem vhodné se mi zdá, když vytisknu clanek, dam ho juniorovi k prelouskani a pak mu vymyslim nejaky ukol a on to zvládne. Těším se na další pokračování.
Já jsem první počítač držel v ruce, když mi bylo 20 let. Bylo to ZX-80 v Klubu mladých techniků v Praze a byl to jeden z prvních mikropopčítačů (možná úplně první), který se u nás v té době objevil. Jinak jsme měli na fakultě sálovou mašinu, ale na tu jsem koukal jenom zaskleným oknem z děrovny. Každá generace to má holt trochu jiné.
Můj syn má 5 let, zatím na počítači "pracuje" tak, že mi sedí na klíně a řídí mne, co mám dělat. Kromě skákaček, kde králíček sbírá mrkve a musí se vyhýbat slimákům, už pomalu přecházíme na smysluplnější aplikace, třeba omalovánky. Přiznám se, že želví grafika ho zatím neoslovila. Teď máme "destrukční" období, kdy všechno montujeme a rozebíráme (nenávratně), takže samostatná činnost na počítači se prozatím odkládá (první a jediný pokus skončil hozením myši proti monitoru - králíček to přežil a monitor s myší taky).
Mimochodem - kdysi dávno vydal Atari klub Praha knížku Sedláček, Friedrich: Logo pro děti i dospělé. Bylo to na Atari Logo, ale fungovalo to i s Comenius Logem. Po revoluci to ještě nějaký čas prodával JRC asi za 50 Kč(s). Možná se to dá ještě sehnat.
Jako dlouholetý chovatel želv mohu prohlašuju, že jsem takovým způsobem zatím žádnou želvu kreslit neviděl a to ani tlapou do písku. Maximálně při namlouvání a obíhání samičky by se dalo hovořit o nějakém tom obloučku. Čili celé je to nesmysl na n-tou.
Ale to přece nevadí, vždyt je to prostředí pro děti a ty si to v hlavě bez problémů přeberou a dokáží rozlišit fantazii od skutečnosti (od cca dvou let). Viz prakticky všechny dětské knížky a seriály: smějící se sluníčko, mluvící zvířátka atd.
To bylo jenom pratelske rejpnuti:) Jenom s temi detmi. Logo by se melo zakazat. Vite co by to mohlo mit za fatalni nasledky na vyvoj ditete i zelvy, kdyby decko pridelalo k zelve fixu a zkouselo by jestli neco nenakresli? Tohle by se melo zakazat. Nejlepe zakonem. Aby to nemelo spatny vliv na vyvoj didete;) Taky mi lezi dost v zaludku pocitacova hra Jazz Jackrabbit.
v pohode :-) Moje decka to urcite neudelaji, protoze maji zkusenosti pouze s vodnimi zelvami, ktere chova kamaradka. A to jsou pekne kousavy potvory, uz jim do akvarka ruce nadavaji :-) Suchozemske zelvy jsou min agresivni, ze na sebe nechaji prilepit fixu :-)
Onehda jsem si cetl serial o grafikach a v komentarich bylo od jiste Johanky toto:
"Vcera jsem ucinila slavnostni prohlaseni, ze kdo bude dnes kritizovat clanek naseho pokladu Pavla Tisnovskeho, tomu vyskrabu oci."
Timto se divim vsem rejpalum, ze riskuji sve zdravi. ;o)