Alley Cat - úžasně zábavná hra, co nad tou jsem strávil. Necromancer jsem jako dítě moc nehrál, nechápal jsem, co dělat, tak mne to nebavilo. N.Y.C. mne hrozně bavilo, ale spíše si jen tak jezdit a chodit po městě. Ty úkoly byly hrozně těžké, jediné co mne šlo byla ZOO a zavírání zvířat do "plotů" - zbytek jsem hrozně špatně dával - pošta asi nejhůř :-( Quasimodo znám od vidění, ale moc jsem nehrál, už nevím ani proč...
Necromancer je skutečně hodně zvláštní hra a dělí lidi do dvou kategorií - někteří ho nechápou (asi většina), další ho řadí mezi top 5 her pro osmibitová Atari [1] - tady jde o hratelnost a ne o technickou kvalitu, protože mnohé pozdější hry jsou na tom technicky mnohem lépe.
[1] https://atariage.com/forums/topic/226956-top-5-atari-8-bit-games/
Třetí úroveň Quasimoda jsem nikdy neviděl! Je na čase se k tomu postavit čelem a pokusit se dohrát, co jsem v mládí zameškal :-)
Jako decko jsem spoustu techle her nezvladal kvuli obtiznosti. Vlastne az ted jsem zjistil, ze to v NYC byla posta, driv jsem vubec nevedel co se to ma zobrazovat! Kdyz to srovnam s tim ze dnes moji kluci hrajou ve stejnem veku minecraft... Ale je pravda ze minecraft hraju s nima a vysvetluju jim co a jak.
Tak zrovna ta pošta se i dala docela poznat, dopisy, razítka a schránky mi připadají poměrně k poznání. Nicméně to je vlastnost mnoha starých her - často vyžadují značnou představivost či manuál, kde nám napíší, co je co :-D Ale prostě N.Y.C. bylo zmatené a dost obtížné, ty mezihry jsou povětšinou dost síla. Pošta a trh - fuj. Ještě docela kromě ZOO šla jídelna, vyhnout se tomu jednomu žroutovi šlo, horší bylo, když se ten živý burger objevil kousek od něj - hráč neměl šanci to stihnout.
To ale nemění na tom, že mne to hodně bavilo, i když jsem se nikam skoro nedostal. Zvuky jsou taky nezapomenutelné (ding dong ding dong) :-)
Teda a musím tady ještě zmínit jednu hru, když už se do nich pan Tišnovský tak pustil :-) V dětství jsem úplně miloval hru Elektrician na Atari. Nedostal jsem se nikam daleko (začátek je poměrně lehký, ale hra pak mílovými kroky přitvrzuje). Ani nevím, kdo je autorem, ale už jsem početl mnoho podobných článků, a nikdy se o ní nikdo nezmínil. Asi je trochu pozapomenutá, ale přijde mi to škoda, protože graficky i herně je to moc povedené dílko (aspoň tak to vidím já).
A hele, našel jsem si YouTube video a je to by Synapse Software :-D Tak to je gól.
https://www.youtube.com/watch?v=nJTjt1HHr5I
Pane Tišnovský, za mne bych ji taky zařadil jako zapomenuté perly od Synapse :-)
Pravidla:
Je nutno v celém bytovém připojit elektrická zařízení na vodiče, které je nutno natahat zleva i zprava od vedení. Tažení vodiče se provádí pohybem panáčka a zmáčknutým trigerem. Čím vyšší level, tím více bytů k zapojení. Přípojné body na bytě jsou znázorněny černým bodem na okraji. Lze připojit pohybem joysticku nahoru a dolů. Panáček nesmí spadnout z příliš velké výšky - jinak ztráta života. Lze získat život extra, pokud zapojený byt obsahuje TV, tak její "duše" (či jak to nazvat) mizí na levou stranu obrazovky - hráč ji musí chytit.
Když je vše zapojeno, dole čeká na hráče klíč. Sebráním se přesouvá do stok. Ty musí hráč projít k dalšímu domu (pozor, klíče i domy mají čísla, a tak klidně může hra poslat hráče ob dům). Stoky jsou plné překážek a tvoří bludiště, kde je třeba objevit schůdnou cestu. Někdy je i hráč donucen přeplavat na další žebřík na lodi (nepříjemné na přesnost). Když hráč dorazí se správným klíčem ke správnému domu v pořadí, opakuje se zapojování bytů.
Nepřátelé:
Myši/potkani - slabí nepřátelé, nemohou hráče přímo zabít, jen nepřímo a znepříjemnit mu život, protože překusují již položené (ale nedokončené) kabely. Dokončené kabely potkany zabijí. Lze je také zabít "kopancem do zadku", který je vymrští (pokud není překážka) oproti hlavnímu vedení na boku.
Pavouci - horší než potkani, mohou kráče zabít rovnou a nelze je "odkopnout"
Netopýři - nepříjemní, nemohou hráče přímo zabít, ale odnést jej, kam nepotřebuje, či jej hodit z velké výšky (ztráta života). Lze se vyhnout přeskočením/skrčením.
Elektrický zkrat/přepětí - pohybuje se po vodičích připojených ke hlavním vodičům. Při dotyku hráče okamžitě zabíjí. Je rychlý a pohybuje se náhodně.
Krokodýl - ve stokách. Pomalý, může hráče okamžitě zabít (pouze při dotyku tlamy, jinak na něm hráč může klidně stát). Také klade vejce, z nichž při osvitu baterkou něco (fakt nevím co) vyletí a okamžitě hráče zabije.
Toť moje vzpomínky, snad pomohou :-)
Není zač, rád pomohu (klidně se i zeptejte, jestli není něco z toho proslovu jasné, nejsem odborník na vysvětlování), Vaše články moc rád čtu a je to i jeden z důvodů, proč jsem se po hromadě let odhodlal, a minulý týden mi dorazil nefunkční 1040 STFM z Německa. Teď čekám na součástky, abych mohl opravit jeho zdroj. A na druhé cestě Gama ze Skalice. :-)
Tak jestli jsem pomohl a bude to znamenat, že se třeba nakonec dočtu o jedné své z nejoblíbenějších her na osmistovce, bude to nejlepší odměna :-)
Prosim vas ak niekto viete nazov hry. Myslim ze to bolo neskor prepisane aj na PMD povodne myslim na Atari. Boli to miestnosti ktore boli naplnene 'pieskom' a diamantami, ked panacik presiel po piesku ten zmizol a bolo treba pozbierat alebo premiestnit diamanty (uz si nepamatam) tak aby vam nepopadali na hlavu. To ma celkom bralo ale uz neviem ako sa to volalo.
No a za mna ZXSpectrum Green Beret aj ked to je samozrejme Konami ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=NTP0_tlDkI4
No a este pre fajnsmekrov, na Debiane, takze aj na Ubuntu asi je balicek bsd-games a tam je atc (Air Traffic Control). To je pre mna zabava na hodiny.
Boulder Dash je naprostá klasika. Jinak o této hře tady již byl článek v předchozím díle série:
https://www.root.cz/clanky/historie-vyvoje-pocitacovych-her-156-cast-bludistovky-iv/
Na osmibitovych Atari to uz byl assembler. Synapse dokonce mela a prodavala svuj vlastni assembler https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=Synapse%20Assembler
Konkretne na Atari existovalo i cecko (Deep Blue C), ale to popravde byla spis hracka. Byly i prekladace Pascalu, interpret Forthu, jazyk Action (neco mezi C a Pascalem) apod. ale hry - to byla vetsinou assemblerina.
PS: trosku jine to bylo na Atari 2600, tam se pouzivala nejaka emulace na minipocitacich.