Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Zpracování hodnot typu half float (fp16) na platformě AArch64. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 11. 9. 2025 18:55

    bindiff

    Já pro změnu v GLSL. Při výpočtech barev na GPU se half-floaty fakt hodí, protože barvy typicky není potřeba počítat přesně, narozdíl od transformací.

    Vzhledem k tomu, že NEON, narozdíl¹ od x87, (předpokládám) provádí pro half-floaty jednodušší výpočty, to zrychlení se může hodit. Bylo by zajímavé řešit s NEONem renderování 3D objektu na MCU (bez GPU). Jako use-case si představuji třeba náhled modelu² před tiskem na 3D tiskárně.

    ¹ Na x87 se floaty počítají vždy 80bitově (tzn. ještě širší než double), na požadovanou délku se ořezávají až při ukládání. SIMD instrukce na x86 to už mají jinak. (Jestli to je implementováno opravdu na méně cyklů netuším.)

    ² Ikdyž, náhled se daleko snáz dělá ze STL(-like) souboru, ale k tisku je potřeba ho naslajsovat, typicky do G-code příkazů. Ty je už trošku problém vykreslit vystínované a přitom efektivně.