Mě na tomhle trendu vadí jen to, že dřív kdo vyfotil dobrý snímek, musel něco umět, případně mít talent. Nejprve nejen vyfotit, ale i vyvolat film a fotografie.
S příchodem digitálu, stále zůstával talent a znalosti pro vytvoření dobrého snímku nutností. A jakože opravdu dobrý snímek se amatérovi podařilo vyfotit tak jeden ze stovky, když to šlo.
Dneska tahle AI "vykouzlí" pěknou fotku skoro každýmu co umí zmáčknout puntík na mobilu. Jako akorát mi příjde pak trochu blbý vůči lidem co fotí desítky let, když takovejhle "fotograf" se prezentuje jako mistr světa a je "obdivován" jako geniální fotograf...
Naproto to podle mě degraduje hodnotu fotografie jako takové.
28. 3. 2022, 13:13 editováno autorem komentáře
Motáte do sebe technickou a uměleckou kvalitu fotografie. Ano, udělat technicky dobrý snímek je jednodušší. Ale "uměleckou" kvalitu za vás technika nevyřeší, respektive vám pomůže jen nepřímo - tak že se můžete soustředit a ni a nemusíte tolik řešit technikálie jako třeba správné zaostření.
28. 3. 2022, 16:43 editováno autorem komentáře
"Umění" nezačíná s postprocesingem, ale naopak už v preprodukční fázi, kdy si stanovujete kompozici, světlo atp. (*) Při samotném focení vám pak lepší ("samostatnější") technika, například u portrétního focení detekce očí a ostření na ně, umožní víc se soustředit na tyhle "umělecké" aspekty a méně na technické aspekty, jako je správné zaostření.
*) U reportáže je příprava více obecná a tyhle věci řešíte až při focení, ale tím víc oceníte, když budete muset méně času řešit technické věci, protože to za vás udělá technika.
Máte v zásadě pravdu. I tohle jsou částečně důvody, proč bych se nikdy nemohl živit jako pro-fotograf. Nebavilo by mě to. Všichni čekají barvičky á la Canon a zpracování á la Lightroom. Všichni čekají ze svatby 1000 precizních fotek, z každého momentu toho dne. Já mívám hodně odpadu. Většinu těch zbytečností při různých situacích ani nevyfotím a pokud ano, je to často méně ostré, zrnité či jinak technicky nekvalitní. Bodejť, většinou fotím desítky let starým strojem (či objektivem), ostřím spíš odhadem, exponuju tak nějak podobně a pak to prostě vyvolávám aby to vyšlo (ať už v chemikálíích v temné komoře, nebo šoupátkama v editorech RAWů). Takže tam, kde profík MUSÍ dodat desítky perfektních fotek, já mám něco jiného. Něco, čím je radost za rok-dva-dekádu listovat v albu.
Tu poslední větu jsem nějak nepochopil. Jakou má souvislost se zbytkem? Obecně technicky nekvalitními fotkami moc radost listovat není.
Jinak by mě zajímalo, kdo čeká ze svatby 1000 fotek. Většinou to vychází něco přes 300, pak už se motivy začínají opakovat. Záleží samozřejmě na velikosti a délce. Ale 1000 by bylo fakt hodně.