Moc netuším, co chce auto popisovat na POKEY (ve smyslu zvuků), nemá zas tak moc s vytvářením zvuků společného :) Hlavně ty omezování na 8/16 bitů modulo etc... Ale to bude tím, že jsem vyroslej na SIDu a zaujatej (o: Jinak bych zmínil:
V HVSC jsme nedávno překročili 35.000 kousků :) Když slyším POKEY, tak se mi sice ježí chlupy, nicméně, i tam se najde dost pěkných kousků, to musím uznat (o: Kdysi jsme dělali i hudebni editor, kterje jsme plánovaly jako pro SID tak POKEY, ale na POKEY nikdy nakonec nedošlo.
<flame>
Takovy Draconus nebo Zybex od Adama Gilmora zni na POKEY lepe nez na SIDu. Jasne, SID verze ma vic "kudrlinek", ale ta nosna melodie (a basy pod tim) se v tom jaksi ztraci.
Mozna je to tim, ze na POKEY jsem zvykly vic nez na SID. Pravda je, ze treba Hubbard si skutecne stezoval, ze 8bitove modulo ho omezovalo a pri prepnuti do 16bitu zase ztraci pocet hlasu, na druhou stranu nakonec jeho International Karate apod. dopadlo vic nez dobre (dokonce AFAIK na komouse ani nepredelal genialni melodii z Jet Set Willy, aspon jsem ji v HSVC nenasel). Na druhou stranu Monty on the Run je jedno z nejlepsich vyuziti SIDu, musim uznat, ze to je klidne na koncert.
</flame>
Nemůžeme přece srovnávat autory... Jde spíše o HW možnosti. Pokey je v podstatě dělička. Defacto má jeden průběh, trošku problémy s nízkýma kmitočtama. Najdem určitě pěkný a špatný kousky na obou stranách. Ale pokud vezmeš nejlepší kousky z obou (POKEY a SID), tak bych nepochyboval o vítězi :) Je fakt, že je to už docela dlouho, ksy jsem něco pro POKEY programoval.. Ale slýchám ho občas. Kdysi kamarád zakládal právě ASMu. Byl to zarytej atarák, až do morku kosí... Ale nakonec skládal na C64 :) Koneckonců. SID přišel na svojí dobu s několika opravdu skvělějma věcma. Vezmi si ADSR například. Najdeš ho mezi nedůležitějšíma 100 čipama, který změnili minulost :) Jesli chceš, můžu ti poslat třeba nějakej stereosid, ve formně editoru na PC (nepředpokládám, že bys měl C64 se stereosidem). 6 hlasů a 2 filtry, už dělá svoje. Byl to opravdu neskutečně povedenej čip, jen ho autoři nestihly dodělat do konce. Každý hlas měl mít svůj filtr, ale dle vyjádření autora to nezvládly a tak je na snímku čipu i vidět, že jsou to 3 identické naklonované desky a "filtr". Škoda, že to nestihli dodělat... To by byl opravdu "hukot" :) Taky je škoda, že nemá sínus průběh, ale jen pilu. Jo, o sidu by se dalo vyprávět donekonečna. Jsem zvědav, co o něm napíšeš (o: Já jsem na HW 64ky a ataráku vyrostl, tak ani u jednoho neodpustím ani jednu chybu :)
Ale zpátky k tomu flame... Obecně mám vyzkoušeno, že když nějaký ženský pustiš POKEY, slyší pípání... Ale na C64 je pár hudeb, který se i líbíly :) Podotýkám ženským, ne babochlapům, co umí programovat :D
Jako zarytej atarista jsem zkusil SIDy a šel jsem pryč, ježily se mi z toho kvílení i kočičí chlupy na tričku. ;-) Strašně nesympatickej zvuk to má (slyšel jsem část na originálním HW, část na emu)
Jasně, při porovnání HW možností, je SID někde jinde, to teď (po letech, na průmce bych to ještě nepřiznal) nemůžu neříct :-). Mám klasický SID player pro Wokna, takže pokud bych to dokázal přehrát v něm, tak bych byl za ukázku samozřejmě rád - tisnik nekde na centrumu cz. SID station nemám, sháním však Adlib nebo SB 1.0 :-)
Na vývoj SIDu byl skutečně jen krátký termín, takže k němu dodnes není dokumentace (resp. dokumentace je, ale jen pro vývojovou verzi). A je to možná dobře - ono objevování možností čipu je zajímavější a dobrodružnější než když člověk dostane na talíři přesný postup jak který zvuk vyloudit :-)
Tak to je naprostá pravda a platí pro veškeré čipy té doby tak nějak. Dneska je to relativně o ničem, když TI,National, ... všichni naservírujou všechno až pod nos, pomalu se schématem :) Co teprve s VICem, s tím se dají dělat kouzla. Včetně šíleností, že místo 25 řádků zobrazí 26... Asi se také autoři divili, jak to dopadlo :)