A obvykle plati: mene kvalitni = nizsi naklady
T.j. Acer ma idealni kombinaci, nizsi naklady + prodava vice = vyssi zisky.
Proc mam pocit jako by z te rovnice vypadl uzivatel? Aaaa.. uz vim, protoze vetsina dnesnich lidi koupi to levnejsi, takze neni potreba se obavat kvality vyrobku, dulezita je jen cena. Nejlepsi na tom je ze pri aplikaci modernich postupu pro feedback (treba ceske O2) se k vasim ucim plac zakazniku temer ani nedostane, jenom opravdu vytrvali jedinci dokazou tu hradbu prolomit a neceho se dovolat.
Vzdy je nejvetsi skupina zakazniku orientujici se na levne zbozi s nizsi kvalitou, a mnohem mensi skupina orientujici se na drazsi, ale predevsim kvalitni produkty. To neni nic noveho, tohle plati pro kazdy trh (od bydleni az po pecivo).
Spis by me prekvapilo, pokud tomu bylo jinak. Ale roli muzou hrat i spotrebitelske zvyky. Americane preferuji jejich zbozi.
hmm, na tohle se asi budou dost ruznit nazory. Nekupuju si notebook na 10 let pouzivani, dele nez 2–3 roky ho mit nebudu, tak proc si mam kupovat treba HP, ktere bude vybavou podobne aceru, ale bude me stat o nekolik tisic vic? Kdyz nekdo chce notebooka, dam mu acer a jediny problem jsem zatim mel jen s nabijeckou u jednoho z nich.
Mam dost otresne zkusenosti s Asusem a pomerne nedobre s HP.
Ale tohle bude u kazdeho cloveka jine. Spousta lidi odmitne acer, protoze se setkalo s jednim kusem a mel nejaky problem. Rukama mi projde rocne nekolik desitek notebooku a acer jasne vitezi.
Mam koupeny DELL inspiron 1521, slouzil 2 roky a dobre, nezahriva se…
Problem nastal s nabijeckou DELL, neopravitelna, uz z principu fungovani jde o sunt…kabel z ni vycniva tak blbe, ze se zily v nem musi potrhat,neustale se totiz ohyba v tesnem spoji…dellaci vi svoje.
Z ceskeho delu jsem si objednal nahradni nabijecku, cekam na ni 3 tydny a dnes se dozvim, ze moji objednavku zrusili…pry duvody jsou uvedene v majlu, zadny nedosel. Servis, kdy objednavka tak zakladni veci, jako je nabijecka trva skoro mesic a pote ji jeste zrusi…to je shit.
Starou zalisovanou „nerozebiratelnou“ nabijecku jsem rozebral kladivem, kdy kryt prasknul po par uderech, kabel opraveny, skody kladivem taktez. Lituju kazdeho neelektrikare, ktery ma dell a selze mu nabijecka. Tento majl pisu z rok stareho Aceru 5630 od znameho, paradni kus…do delu uz nepujdu, spise HP.
Originální nabíječku pro Dell seženete třeba na edn.cz, a dodají ji kurýrem ten samý den. Výhoda i problém Dellu je v obchodním modelu, který nepočítá s lokálními sklady. Je skvělé, že si nakonfigurujete notebook, a většina zákazníků na něj i vydrží dva až tři týdny čekat. Problém nastane, když chcece baterku nebo zdroj, a musíte také tři týdny čekat. Naštěstí Dell svůj servis v řadě zemí outsourcuje, a ty outsourcované firmy si drží nějaké díly skladem.
Ještě proč Dell ty sklady nemá: cena komponent se rychle hýbe. Když vyrobíte hromadu notebooků na sklad, a cena komponent s časem padá, tak se neustále snižuje tržní cena zboží ve vašem skladu. Proto je vaše zboží při srovnatelné kvalitě výrazně dražší. Dell tohle odboural, a navíc nabídl lidem možnost konfigurace veškerých produktů. Bohužel tenhle model má svá omezení, a je třeba ho vhodně kombinovat s klasickým „skladovým“ systémem. Také doprava z výrobních závodů do „rozvojových“ zemí typu ČR by měla být rychlejší.
Jeden Acer (Aspire 5024WLMi) jsem měl (vlastně stále ještě někde mám), a nebýt těch (po třech letech vzniklých) prasklin na víku okolo pantů, byl bych s ním naprosto spokojený.
Možná jsou problémy spíše u těch nejnižších řad…
(BTW: teď mám „wéčkového“ thinkpada a asi už u této řady zůstanu. To je laptop podle mého gusta! Vzhled, materiály, vybavení, vše OK. Po zformátování disku a instalaci mé oblíbené distribuce je s ním práce jedna radost…)
v praci pouzivame dell a hp v sukromi mam acer a celkom slusna skupina ludi s mojho okolia a ak by som to zobral na kazovost tak dell acer hp
v praci sme nakupili vyse 250 vyrobkov od dellu mame cca 300 dalsich zariadeni od hp a nie nejake lacne
hp sa nam zacina kazit po cca 4–5 rokoch dell sa kazi po cca 1/2 roku pouzivania ani ten ich vychvaleny servis nestoji zanic ten by som povedal ze je este horsi ako samotny acer s ktorym mam minimalne skusenosti ale lepsie ako s dellom spracovanie materialov dellom je otrasne a horsie moze clovek zazit uz iba v cinskom obchode (napr. aby na notebooku nedrzali panty display je smutne a to sa pouziva pol roka a nie na jednom a nie na jednej serii, aby na tlaciarnach po 5000 stankach odchadzali zapekacie pece… )
dell nikdy viac a ani ho nikomu zo svojho okolia neodporucim
proboha clovece copak vas tam u vas nenaucili pouzivat kapitalizaci aka velka pismena a interpunkci a diaktitiku a vubec kdo to ma cist tohle :). To je ta vaše SMS generace, co už neumí ani napsat souvislou větu?
Capitalization marks the difference between ‚I helped my Uncle Jack off a horse‘ and 'i helped my uncle jack off a horse.