Mam koupeny DELL inspiron 1521, slouzil 2 roky a dobre, nezahriva se…
Problem nastal s nabijeckou DELL, neopravitelna, uz z principu fungovani jde o sunt…kabel z ni vycniva tak blbe, ze se zily v nem musi potrhat,neustale se totiz ohyba v tesnem spoji…dellaci vi svoje.
Z ceskeho delu jsem si objednal nahradni nabijecku, cekam na ni 3 tydny a dnes se dozvim, ze moji objednavku zrusili…pry duvody jsou uvedene v majlu, zadny nedosel. Servis, kdy objednavka tak zakladni veci, jako je nabijecka trva skoro mesic a pote ji jeste zrusi…to je shit.
Starou zalisovanou „nerozebiratelnou“ nabijecku jsem rozebral kladivem, kdy kryt prasknul po par uderech, kabel opraveny, skody kladivem taktez. Lituju kazdeho neelektrikare, ktery ma dell a selze mu nabijecka. Tento majl pisu z rok stareho Aceru 5630 od znameho, paradni kus…do delu uz nepujdu, spise HP.
Originální nabíječku pro Dell seženete třeba na edn.cz, a dodají ji kurýrem ten samý den. Výhoda i problém Dellu je v obchodním modelu, který nepočítá s lokálními sklady. Je skvělé, že si nakonfigurujete notebook, a většina zákazníků na něj i vydrží dva až tři týdny čekat. Problém nastane, když chcece baterku nebo zdroj, a musíte také tři týdny čekat. Naštěstí Dell svůj servis v řadě zemí outsourcuje, a ty outsourcované firmy si drží nějaké díly skladem.
Ještě proč Dell ty sklady nemá: cena komponent se rychle hýbe. Když vyrobíte hromadu notebooků na sklad, a cena komponent s časem padá, tak se neustále snižuje tržní cena zboží ve vašem skladu. Proto je vaše zboží při srovnatelné kvalitě výrazně dražší. Dell tohle odboural, a navíc nabídl lidem možnost konfigurace veškerých produktů. Bohužel tenhle model má svá omezení, a je třeba ho vhodně kombinovat s klasickým „skladovým“ systémem. Také doprava z výrobních závodů do „rozvojových“ zemí typu ČR by měla být rychlejší.