v diskusii ma citatelia zvozili pod ciernu zem za predpovede o necakanych kusoch SW na Linux, myslim si,ze dnes by uz aj kritici poredpovedi reagovali miernejsie...
Peter Fodrek - 2. 8. 2007
Microsoft Office, AutoCAD alebo 3DSmax natívne pre Linux? http://www.root.cz/clanky/microsoft-office-autocad-alebo-3dsmax-nativne-pre-linux/
Vzhledem k tomu že jste předpovídal nativní verze např. AutoCadu, 3DS apod. jen z toho , že nějaký ovladač firmy která vůbec s těmito aplikacemi nemá co společného, měl v instalaci zapomenutý OGL konfigurační soubor z Win., tak bych osobně v kritice mírnější nebyl :).
Taky vstup Adobe do LF bych automaticky nespojoval s nativní verzí PhotoShopu. Spíš s tím SilverLightem, takže možná uvolnění specifikace Flashe?. Maximálně teď, když se blíží verze Wine, která dokáže PS spustit, tak se k tomu Adobe nenápadně připojí a bude to možná prohlášeno za "nativní verzi" :).
Takže takový příspěvek by byl asi vhodnější až v době oznámení nativního PS, ne při každým informačním šumu.
Mohli, ale silne o tom pochybuju. Spis bych rekl, ze neudelaji. Dokonce i pochybuju o tom, ze otevrou Flash, taky uz by to chtelo. Vlastne vubec nevim, proc tam vlezli, kdyz od nich nemuze Linuxova komunita cekat nic jineho nez zaloby a binarni bloby.
Mohli, ale nemaji k tomu imho zadny vetsi duvod. Podle toho, co jsem zaslechl o vnitrnostech Photoshopu pro Mac, by to byla neumerne draha a zbytecna prace.
Samozřejmě vzít aplikaci typu Phptpshpú nebo Illustrator psanou pro MacOS a Win32, a portovat jí na Linux, je drahé a náročné. Pokud je na cílové platformě dostatečně silná poptávka, aby se portování a podpora zaplatily, společnost Adobe do toho ráda půjde. Problém je, že se to (minimálně dnes) nevyplatí. A celkem pochybuji, že by pánové v Adobe portovali své aplikace na Linux, aby mohli říci "jo, prodělali jsme na tom, ale jsme na Linuxu". Všichni mají v živé paměti třeba Corel a jeho produkty pro Linux, nebo Borland a jeho Kylix.
Ještě jsem chtěl dodat, že Adobe má teď dost práce s portováním Photoshopu pro MacOS z Carbon na Cocoa. Apple totiž původně ohlásil, že MacOS X 10.5 bude 64-bitový. Nakonec z toho vylezl systém s 32-bit kernelem, který má pár 64-bit knihoven, včetně libc a vrstvy Cocoa (pokračovatel API NeXTSTEPu, primárně pro Objective C). Proti technologii MacOS vypadají NT z roku 1993 jako sci-fi :). Bohužel 64-bit verze API Carbon (API vycházející z MacOS 9, primárně pro C/C++), jakkoliv ho Apple sliboval, nakonec nebude. Aplikace typu Photoshop, Final Cut Pro a další jsou psané pro Carbon, a jejich přepis pro Cocoa bude velmi náročný. Jedním z důsledků je, že příští verze Photoshopu bude pro Windows ve 64-bitové verzi, a pro Mac nikoliv.
Shrnuto: Adobe má teď jiné starosti, než podporovat Linux, kde po jeho produktech stejně podle všeho není valná poptávka.
pokial viem, tak cocoa dovoluje pouzitie nielen objective c++ ale aj samotne c++. pri generovani gui nativne vytvori objective c, ale to je len gui. aspon co som skusal. takze portovanie nebude o prepisovani celeho kodu.