Věc se má nejspíš trochu jinak, než jak ji O2 podává.
Správce infrastruktury, tj. CETIN, ADSL zatím neruší (https://twitter.com/CzCETIN/status/1163789197351804928?s=20). Ono to ani dobře nejde, na konci roku 2019 pořád bude na ~10 % sítě jen ADSL - https://www.isp-konference.cz/sites/default/files/obsah/konference/program/soubory/cetin_3.pdf).
CETIN má samozřejmě zájem na tom, aby co nejvíce uživatelů přemigrovalo z ADSL na VDSL. Migraci se snaží dlouhodobě podporovat jak dotovanými modemy (svým partnerům, tj. přeprodejcům DSL služeb, tj. těm, se kterými má smlouvu koncový zákazník, dotuje nové VDSL modemy a dává dočasně slevu na měsíční poplatek upgradované linky). V zájmu všech stran je, aby zákazník měl VDSL modem (a mohl zmigrovat na VDSL hned jak na jeho lince bude VDSL dostupné).
O2 má v poslední době ve zvyku mlžit, např. vyvolává dojem, že zákazník nemá vhodný modem a jen SmrtBox je jeho spásou (https://twitter.com/pinkthingie/status/1163218987058118656?s=20). To i tehdy, pokud má zákazník 20 Mbps VDSL linku, na které SmrtBox opravdu nepotřebuje.
Ne takto se to nedela. Telco neni blbakov typu vyvoj softwaru. Dokud sluzba jede, je podporovana. Kdyz se zmigruje tak se zakaznik motivuje k tomu aby sam chtel znenit koncove zarizeni. Mezitim je jeste prechodne obdobi protoze moderni dslamy umoznuji mit porty v hybridnim rezimu kdy je fallback na starsi technologii automaticky.
O2 taky muze prinejhorsim jednostranně zrusit smlouvu ze na lince nelze sluzbu uz poskytovat. Pravo na to ma.l a tohle je pripad kdy si to u CTU obhaji. A to jak poskytovatel site tak sluzby.
Nepochopil jsem co si pod "koncem podpory" přestavuješ ty. Píšeš, že v nejhorším může O2 jednostraně zrušit smlouvu pokud službu nelze poskytnout, ale jestliže CETIN ADSL neruší (dle odkazu od Radka Zajíce), tak ji přece O2 může poskytovat. Jak může vypadat "konec podpory" pomineme-li tu nejhorší variantu výpovězení smlouvy?