Odpovídáte na názor k článku AI nalezla 50 chyb v nástroji curl. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Tak jistě to bude mít nějaký dopad na pracovní trh. Jenže se množí zprávy, že nasazení v praxi není až tak skvělé. AI na call centrech dává volajícím nesmyslné informace, občas vymyslí neexistující slevu nebo dokonce produkt, a kdo to zkusil, většinou se vrátil k živým lidem. AI dokáže vyřizovat rezervace, ale poměrně často u toho udělá nesmysly, nikdo neví kdy to zafungovalo a kdy ne, a všechno ručně ověřovat znamená že se nejen neušetří, ale ještě prodělá. Vývojářům AI rychle vygeneruje spoustu kódu, který ale obsahuje chyby, a procházení a opravy kódu sežerou tolik času, že to ve výsledku snižuje efektivitu. V USA je pak dost divoké, když vám například pojišťovna odmítne proplatit účet za operaci, a na call centru se dozvíte, že neznají důvod, protože o tom rozhoduje AI. Prý "zkuste to za pár dní znovu, AI někdy po čase změní názor". To zní vskutku optimisticky :)
Takže ano, AI jistě bude mít nějaký dopad na trhu práce. Ale minimálně na současných technologiích ne tak velký, jak řada lidí očekává. A to nejspíš povede ke krachu dlouhé řady AI startupů, které dostaly ohromné investice, ale nejsou (a nebudou) schopny zajistit návratnost těch investic.
Až bublina praskne, velká část AI firem lehne popelem a jejich investoři prodělají kalhoty, tak uvidíme co zbude, za kolik to bude, a jak užitečné to opravdu bude. Koukněte se na .com bublinu - i tam toho po jejím prasknutí dost zbylo, a mělo (a má) to dopad na trh práce.