Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku AI nalezla 50 chyb v nástroji curl. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 17. 10. 2025 22:20

    Lael Ophir

    Tak jistě to bude mít nějaký dopad na pracovní trh. Jenže se množí zprávy, že nasazení v praxi není až tak skvělé. AI na call centrech dává volajícím nesmyslné informace, občas vymyslí neexistující slevu nebo dokonce produkt, a kdo to zkusil, většinou se vrátil k živým lidem. AI dokáže vyřizovat rezervace, ale poměrně často u toho udělá nesmysly, nikdo neví kdy to zafungovalo a kdy ne, a všechno ručně ověřovat znamená že se nejen neušetří, ale ještě prodělá. Vývojářům AI rychle vygeneruje spoustu kódu, který ale obsahuje chyby, a procházení a opravy kódu sežerou tolik času, že to ve výsledku snižuje efektivitu. V USA je pak dost divoké, když vám například pojišťovna odmítne proplatit účet za operaci, a na call centru se dozvíte, že neznají důvod, protože o tom rozhoduje AI. Prý "zkuste to za pár dní znovu, AI někdy po čase změní názor". To zní vskutku optimisticky :)

    Takže ano, AI jistě bude mít nějaký dopad na trhu práce. Ale minimálně na současných technologiích ne tak velký, jak řada lidí očekává. A to nejspíš povede ke krachu dlouhé řady AI startupů, které dostaly ohromné investice, ale nejsou (a nebudou) schopny zajistit návratnost těch investic.

    Až bublina praskne, velká část AI firem lehne popelem a jejich investoři prodělají kalhoty, tak uvidíme co zbude, za kolik to bude, a jak užitečné to opravdu bude. Koukněte se na .com bublinu - i tam toho po jejím prasknutí dost zbylo, a mělo (a má) to dopad na trh práce.