Pochopil jsem do dobře? - přestane se mi sekat flash na 2GHz Athlonu x64 s 1GB RAM a 256MB grafikou??? 8-O Já že u animací přes víc jak asi 1/4 obrazovky se začne všechno strašně sekat(kdyby se tak ten flash nepoužíval na tolika místech)
doprčic :( Moment, nemohlo by to teoreticky snížit sekavost HD videa na starý grafice intel 64Mb? :) Já na tom zkoušel kdysi něco pustit(zabíralo to kolem GB a trvalo to 10 minut) a viděl jsem každej....no, ono já ani moc neviděl :D Občas přes to přeletěla zelená čára a když jel obraz ,,pomalu''(třeba záběr jede pomalu nahoru), tak to docela šlo(občas to trochu trhlo), ale jinak...horor :D
A nestačím se divit. To jsem jediný, komu se zdá zprávička naprosto zmatená? Akcelerace videa na Linuxu je naprostou samozřejmostí a to už dlouho. Autor má patrně na mysli akceleraci videa o vysokém rozlišení. A primárním cílem Gallium3D projektu je prostě a jednoduše nová a lepší implementace OpenGL, nikoliv jakési zjednodušení psaní ovladačů nebo dokonce HW podpora přehrávání HD videa.
Tak tak, to vypada, jako kdyby autor v zivote nevidel mplayer -vo xv ..... popr jde i gl a gl2 ... ale XV vyuziva prave akceleraci karet a prevody bar. prostoru v karte a ne na CPU.
Vazeni, vide mi jelo i na PIII 400MHz s AGP Ati rage 128 ... a velmi plynule, narozdil od windows.
jinak HD video provozuji na AMD Athlon 1.8 GHz AGP: nvidia nejaka rada 6xxx a nic se netrha, akorat u toho nesmim uz prevadet filmy etc, u normalniho DVD ci divixu muzu jeste neco kompilovat atp samozrejme s nejnizsi prioritou.
Autor používá mplayer každý den :) Nejsem si zrovna jistý, jestli gl a gl2 fungují tak, že se pošle do grafické karty zkomprimované video a grafická karta ho rozlouská a zobrazí. Spíš bych řekl že CPU dekóduje video do nějakýho RAW formátu, to pak pošle grafické kartě, která na něm ještě něco udělá a poté ho vloží do výsledného obrazu (známá modrá nebo zelená plocha pokud je něco špatně). U XV asi opravdu existuje podpora pro hardwarovou akceleraci mpeg2.
Nevím jak se ti povedlo na Athlonu 1.8Ghz rozjet HD video, ale já měl problémy na Sempronu 2500+ (tenkrát přejmenovaný Athlon) rozjet video do mého nativního rozlišení (1680x1050). Věřím, že to je možné pomocí xv výstupu, ale u gl bych byl skeptický.
změna velikosti (upscale) třeba na celou obrazovku a konverze barevného prostoru, to už ybch dnes fakt nepočítal k akceleraci videa, protože to není samotné vykreslování a dělá to každý moderí video-výstup (xv, diretx, opengl) přes grfickou kartu. ZVětšení není záležitost dekodéru, a konverze z YV12 barev na RBG taky ne.
Tady se bavíme o krocích samotného dekódování - residual, IVTC a motion compensation. Tkaže jestli se to podaří, tak MKV filmy v H.264 s rozlišením 1920x1080 možná půjdou přehrát i na o něco slabších kompech než jsou dvoujádra.
Ty projekty jsou dva - jeden dělá na podpoře XVmc (motion compensation pro MPEG2) na jakékoli grafice podporující gallium 3d s perspektivou rozšíření pro další kodeky.
Druhý, který mě zajímá víc, dělá H.264 (mc, residual, ivtc?) přímo přes opengl - implementuje to do dvdplayeru v XBMC, na kostře dekodéru z ffmpeg, mělo by to jít portovat zpět a do mplayeru, myslím já. Jestli to dokončí, tak to bude průlom jako kráva, protože to nemáme ani na windows. Ovšem praktické zrychlení (tedy zpřístupnění realtime pro slabší systémy) závisí na technické proveditelnsoti přes opengl, bottleneckách, overheadu synchronizace a tak. Snad to bue znamenat zrychlení aspoň v řádu desítek procent.
Ve zprávičce je odkaz na Phoronix, ze kterého zprávička vychází. Akcelerace videa na Linuxu, na stejné úrovni s Windows, určitě není samozřejmostí. Mám na mysli akceleraci videa obecně, viz věta "XvMC (X-Video Motion Compensation) front-end, which right now is limited to MPEG-2 acceleration, but more video standards may be added later".
Gallium3D není implementace OpenGL, ale podle oficiální stránek to je "Tungsten Graphics' new architecture for building 3D graphics drivers". Díky němu můžou být ovladače menší a jednoduší a mohou podporovat několik grafických API najednou.