vzdy ked IDsoft uvolni svoj engine ako open source
zakazdym vsetky open source klony quake-u a doom-u prerabaju svoju hru do noveho enginu len aby vypadali pekne ale pritom hratelnost vyladenost zbrani a prostredia je niekde ....
co som si vsimol aj pri platenych FPS hrach, ked vyjde hra obsahuje par map napr 10 , hravaju sa vsak maximalne 3~4 pretoze niektory hraci sa nacvicia zistia bugy na mape a tvaria sa aky su skilleri, zmeni sa mapa tak uz placu ze chcu naspat svoju nacvicenu mapu , ak vyjde aj neaky map pack pre danu hru , tak tie mapy sa hravaju len zo zaciatku po mesiaci sa zas hravaju znova stale tie 3~4 mapy
vyjde nova verzia hry s cislom 2 jedine co sa ymeni je ze sa vylepsi grafika a pridaju nove mapy aby ukazali kvalitu noveho enginu, samozrejme komunita place ze chce naspat svoje nacvicene zabugovane mapy, takze po par mesiacoch sa hra zas to iste len v lesklejsom a tak sa to opakuje kym niekomu z toho nepreskoci alebo kym nevyzmyka tvorca vsetky prachy z hracov
pritom spravit kvalitne vyladene mapy , opravovat bugy , pridat neakych par novych featur a dotiahnut ich by bolo ovela pestrejsie nez robit klony klonov ktore boli klonovane
tak isto nechapem preco nikto s tymito enginmi (quake / doom) neskusil spravit napr top down shooter (vid alien swarm na steame beziaci na source engine, povodne to bol mod do Unreal tournamentu) , alebo zavodnu hru, RPG , adventuru , neaku survival horor hru alebo strategiu ; NIC len dalsi blby klon dooma a quaka (pritom na servroch tychto klonov to ziva prazdnotou takze o com to je ?)
vzdy to iste , vyjde novy engine ako open source a uz je tu 1001 klonov na doom a quake s otrasnymi texturami , este otrasnejsimi modelmi postav a zabugovanymi mapami ; du blejt velebnosti
pocul, sice Ufo:AI sa snazi dotiahnut na atmosferu a gameplay UFO:EU ale stale tomu nieco chyba (tak isto ako chybalo hre UFO od brnenskej firmy ALTAR) , je sice izometricka takticka hra na rozdiel od zvysnych dvoch FPS (u tych je aspon plus takticko strategicky prvok, no predpokladam ze online budu hracmi tieto stratigcko takticke prvky ignorovane a teda hra degradovana na obycajne FPS)
takze v skratke 3 vynimky z pravidla (co je dost malo na to ako dlho tie engine su open source a aky velky humbuk a komunita vzdy okolo toho beha + 2 z troch su stale FPS) , ak poznas neake dalsie tak sem s nimi, inac to potvrdzuje to co som pisal hore
Teda fakt nevím o jaký hře mluvíš, ale třeba Alien Arena běží už pár let, rozhodně to nevyšlo "včera".
Stejně tak nechápu o jakejch zabugovanejch mapách mluvíš. Zkus si zahrát třeba Urban Terror. Map má určitě přes dvacet a až na pár výjimek se hrajou všechny.
Nicméně i tak, fakt neznám žádnou hru, kde by komunita brečela kvůli mapám nebo nějaký podobný hovadiny.
Co se týče těch jinejch typů her, tak proč by k tomu někdo používal engine Quaku, když má k dispozici jiný enginy, který jsou k tomu líp uzpůsobený nebo jsou generický (Ogre, Irrlicht, Unity...). Engine Quaku je prostě dělanej na FPS a proto se s ním ty FPS taky dělaj. Přece bys taky nepoužíval engine nějaký RTS pro flight sim, když můžeš použít něco vhodnějšího.
AA je podle mého názoru asi nejlepší svobodnou hrou typu FPS. Co se mi na ni líbí, je, že má skvěle propracované mapy z hlediska hraní včetně grafického zpracování a nebere se to tam přehnaně vážně, tak jako ve většině jiných stříleček. Je to spíš taková sranda, prostě retro sci-fi. Kdybych si měl vybrat mezi AA a "peckami", jako jsou Crysis, CoD ap., tak zcela vítězí AA. Ty nový komerční hry přestanou bavit tak max. po 15 minutách.