vzdy ked IDsoft uvolni svoj engine ako open source
zakazdym vsetky open source klony quake-u a doom-u prerabaju svoju hru do noveho enginu len aby vypadali pekne ale pritom hratelnost vyladenost zbrani a prostredia je niekde ....
co som si vsimol aj pri platenych FPS hrach, ked vyjde hra obsahuje par map napr 10 , hravaju sa vsak maximalne 3~4 pretoze niektory hraci sa nacvicia zistia bugy na mape a tvaria sa aky su skilleri, zmeni sa mapa tak uz placu ze chcu naspat svoju nacvicenu mapu , ak vyjde aj neaky map pack pre danu hru , tak tie mapy sa hravaju len zo zaciatku po mesiaci sa zas hravaju znova stale tie 3~4 mapy
vyjde nova verzia hry s cislom 2 jedine co sa ymeni je ze sa vylepsi grafika a pridaju nove mapy aby ukazali kvalitu noveho enginu, samozrejme komunita place ze chce naspat svoje nacvicene zabugovane mapy, takze po par mesiacoch sa hra zas to iste len v lesklejsom a tak sa to opakuje kym niekomu z toho nepreskoci alebo kym nevyzmyka tvorca vsetky prachy z hracov
pritom spravit kvalitne vyladene mapy , opravovat bugy , pridat neakych par novych featur a dotiahnut ich by bolo ovela pestrejsie nez robit klony klonov ktore boli klonovane
tak isto nechapem preco nikto s tymito enginmi (quake / doom) neskusil spravit napr top down shooter (vid alien swarm na steame beziaci na source engine, povodne to bol mod do Unreal tournamentu) , alebo zavodnu hru, RPG , adventuru , neaku survival horor hru alebo strategiu ; NIC len dalsi blby klon dooma a quaka (pritom na servroch tychto klonov to ziva prazdnotou takze o com to je ?)
vzdy to iste , vyjde novy engine ako open source a uz je tu 1001 klonov na doom a quake s otrasnymi texturami , este otrasnejsimi modelmi postav a zabugovanymi mapami ; du blejt velebnosti
pocul, sice Ufo:AI sa snazi dotiahnut na atmosferu a gameplay UFO:EU ale stale tomu nieco chyba (tak isto ako chybalo hre UFO od brnenskej firmy ALTAR) , je sice izometricka takticka hra na rozdiel od zvysnych dvoch FPS (u tych je aspon plus takticko strategicky prvok, no predpokladam ze online budu hracmi tieto stratigcko takticke prvky ignorovane a teda hra degradovana na obycajne FPS)
takze v skratke 3 vynimky z pravidla (co je dost malo na to ako dlho tie engine su open source a aky velky humbuk a komunita vzdy okolo toho beha + 2 z troch su stale FPS) , ak poznas neake dalsie tak sem s nimi, inac to potvrdzuje to co som pisal hore
Teda fakt nevím o jaký hře mluvíš, ale třeba Alien Arena běží už pár let, rozhodně to nevyšlo "včera".
Stejně tak nechápu o jakejch zabugovanejch mapách mluvíš. Zkus si zahrát třeba Urban Terror. Map má určitě přes dvacet a až na pár výjimek se hrajou všechny.
Nicméně i tak, fakt neznám žádnou hru, kde by komunita brečela kvůli mapám nebo nějaký podobný hovadiny.
Co se týče těch jinejch typů her, tak proč by k tomu někdo používal engine Quaku, když má k dispozici jiný enginy, který jsou k tomu líp uzpůsobený nebo jsou generický (Ogre, Irrlicht, Unity...). Engine Quaku je prostě dělanej na FPS a proto se s ním ty FPS taky dělaj. Přece bys taky nepoužíval engine nějaký RTS pro flight sim, když můžeš použít něco vhodnějšího.