Chyby v ovladačích nejsou to, co by mě děsilo. Jsou 2 typy chyb, které mě opravdu děsí:
a) ty co způsobují DoS
b) ty, díky kterým dotyčný získá práva roota.
Za ten relativně krátký čas co s linuxem dělám jsem se naučil jedno: Nekompilovat do jádra nic, co nezbytně nepotřebuju. Jinak mě opravdu poslední dodou štvaly ty chyby, co se objevovaly (například NFS), dokonce jsem uvažoval o návratu k 2.4. Škoda, že nemá ty bug-fix release jako 2.6. Bylo by to bomba. Rozhodně bych neváhal se vrátit zpět k 2.4.
Vela veci sa samozrejme backportuje spat do 2.4 takze ti tam asi velmi nic mon nechyba. Ak sa nad tym zamyslim tak asi jedna vec ktoru 2.4 nikdy mat nebude je kvalita schedulera. Mozem mat CPU na 100% a audio mi kludne hra dalej. Viem ze si poviete ze to nic nie je, ale samozrejme rovnaky multitasking je robeny aj na ostatnymi aplikaciami co sa mi paci. Alebo uz aj toto backportovali? Ja som mal 2.4 naposledy bootovanu asi 2 roky dozadu.
Mně se zase přehrávání mp3 v 2.6 vynechává a v 2.2 ne. Ten 2.6 scheduler je pěkný až na jedinou věc --- na to rozhodování, který proces je "interaktivní" a který není. Pokud si scheduler usmyslí, že textový editor je interaktivní a mp3 přehrávač není, a pak v tom editoru provedete nějakou operaci, která začne žrát 100% CPU, tak kernel klidně mp3 přehrávač třeba na půl sekundy zastaví a škubne to.
IMHO, kdyby tam žádné takové dělení na interaktivní a neinteraktivní procesy nebylo, fungovalo by to lépe (ale pak by si zase třeba BFU stěžovala, že jim pomalu reaguje KDE).
Já tedy čumím, kolik obdivovatelů dvačtyrky se tu sešlo.
Takže vlastně 2.4 je "realtimové" z toho pohledu, že je zaručená doba odezvy - optimalizované na nejhorší případ. A 2.6 je obyč, optimalizované na průměrný případ - má v průměru vyšší výkon, ale není to zaručené.