Duvod je myslim jasny - Evropa vzdy slouzila jako dojna krava. Staci se podivat na rozdily cen temer libovolneho zbozi. A tady je to stejne - nabidnou sice srovnatelnou cenu, ale usetri na bateriich, takze vejvar maji na Evrope porad vetsi...
Blbe je, ze neni na vyber. Chovaji se tak vsichni vyrobci. Nebyt toho, tak bojkotuju, jenze koho? Vsechny nejde, to bych umrel hlady a nemel ani co na sebe... >:-(
Nesmysl!!! Delate snad preklad a manual na dziny ci jine obleceni? Nebo jak ospravedlnite mnohem vyssi cenu Adobe produktu v Briatnii, take prekladem? Tohle jsou ciste demagogicke duvody, aby se to ospravedlnilo.
Tomu nevěřím. Normy jsou už všude v EU skoro stejné. Navíc většina výrobků stejně vyhovuje všem normám zemí, kde se prodává. Vyrábí se jeden výrobek a prodává se všude stejný.
Navíc EU je větší trh než USA.
Drive byla kratsi zaruka, pak se prodlouzila na dva roky. Nejak jsem si nevsiml, ze by se v tu doby nejak vyrazne zvedly ceny... ;-) Krom toho - pokud podnikate, muzete nakupovat i bez dvoulete zaruky a ten rozdil proti americkym cenam je porad obrovsky. Takze to asi nebude ten spravny duvod... Dane ano, ale kdyz si porovnate dane v USA a v evrope, rozdil je v radech procent, ne desitek procent, takze tento argument je take nesmyslny...
pisal som to vyssie, rozdiel vie byt aj 30%... ked nepocitate DPH, tak 10-15% najdete bezne, co rozhodne je viac ako naklady spojene s predlzenim zaruky, alebo lokalizacie produktu... zrejme treba prispiet na hypokrizu, haha...
Priklad - Adobe Creative Suite CS3 Design Premium je v USA za 1750 USD (tj. cca 28 000 Kc), v Britanii za 1550 liber (48 800 Kc). Oboje na Amazonu. Tedy skoro dvojnasobek. Zaruka v tomto pripade tezko muze byt duvodem, lokalizace asi take tezko (ano, nejake zmeny mohou delat, ale minimalni) a rozdil v dani je jen par procent (krom toho mam pocit, ze oboje jsou ceny bez dane). Tak kde vidite zduvodneni prirazky 75 %???
Uznavam, ze tohle je jeden z nejkriklavejsich prikladu, ale myslim, ze mluvi za vse... Podobne to je s elektronikou, fotoaparaty, oblecenim... Prakticky cimkoliv
Presne tak. Klasicka ekonomicka teorie ukazuje, ze pri "dokonale konkurenci" bude vysledna cena odpovidat meznim nakladum (tedy, bude nejnizsi mozna). Dukaz zalozeny na "dokonale konkurenci" ovsem predpoklada nekonecny pocet prodavajicich. A bohuzel si ovsem vetsina lidi (99.9%) vyklada tento vysledek spatne tak, ze dostatecne velky pocet prodavajicich je aproximaci "dokonale konkurence". Podrobnejsi matematicka analyza ale ukaze, ze tomu tak neni, a ze pri jakemkoli poctu prodejcu je rovnovazna cena monopolni cenou (tedy cenou, jakou snese poptavka, tedy zakaznik). Tedy, tento klasicky ekonomicky vysledek je pro realny svet naprosto irelevantni. Vyse uvedeny vysledek lze potvrdit i empiricky (jak experimentalne, tak na realnem svete). Z tohoto duvodu take v realnem svete samovolne vznikaji oligopoly.