Takže když mi můj nový DVD přehrávač nebude fungovat kvůli chybě ve firmware, pak ho nemohu reklamovat jako vadný, protože záruka se vztahuje jen na HW a ten je v pořádku? No to byste moc lidí nepotěšil.
Problém bude asi ve vnímání toho zařízení - vy ho možná budete vnímat jako obdobu PC, kde si koupíte HW a pak si sám nějak pořídíte SW. Bohužel většina lidí to bude vnímat spíše jako ten DVD přehrávač nebo klasický mobilní telefon a tudíž nebudou rozlišovat mezi HW a SW. Ti jsou pak schopni si podle špatného návodu na internetu zařízení bricknout a pak ho chtít reklamovat jako vadné. A na rozdíl od PC by zřejmě případný soudní spor vyhráli, protože zařízení je prodáváno za účelem plnění nějaké funkce (která je navíc inzerována výrobcem) a tudíž výrobce zodpovídá i za SW. Výrobce PC to moc netrápí, protože pokud si omylem smažete na svém HDD MBR tak každý soudní znalec potvrdí, že to nemá na funkčnost PC jako takového vliv, natož aby se jednalo o závadu výrobku (leda by vám snad váš dodavatel PC sliboval věci jako webový browser, Facebook apod., což oni ale nedělají.) U tabletu bych na znalce moc nesázel a raději jeho přeinstalování podmínil ztrátou záruky, respektive výhradou odmítnout záruku pokud při opravě zjistím, že závada vznikla vinou zákazníka. Ostatně v EU nic víc než toto omezení záruky uplatnit ani nemůžete - pokud je tam prokazatelně vada výroby nebo materiálu, pak se z toho výrobce nevykroutí ani kdyby byly rozlámány a roztrhány všechny pečeti (takové to "warranty void if seal is broken").
ASUS si může říkat co chce, ale v ČR ani celé EU nelze takto o záruku přijít. Stejnou věc tvrdilo cca před rokem i HTC a stejně jsou nuceni odemknutá zařízení k reklamaci přijímat. Např. pokud odejde display nebo něco jiného, co nemá se zásahem do softwaru nic společného, ASUS má smůlu a zařízení v záruce prostě musí opravit. Žádnou smlouvou se totiž zákazník nemůže připravit o svá zákonem daná práva, taková část smlouvy je jednoduše neplatná.
Jsem přesvědčen o tom, že nemáte pravdu. Výrobce resp. prodejce neodpovídá za vady způsobené nesprávným používáním výrobku. Asus tím o žádná zákonná práva zákazníka nepřipraví. BTW display vám může odejít i vaším špatným firmwarem. Záleží na typu závady. Např. prasklý pant do záruky půjde. Sotva ale elektronika, pokud bude její funkcionalita záviset na firmwaru.
Jsem přesvědčen, že má pravdu a bylo by dobré, kdyby se lidé naučili znát svá práva. "Žádnou smlouvou se totiž zákazník nemůže připravit o svá zákonem daná práva, taková část smlouvy je jednoduše neplatná." je prostě pravdivé.
Takže tím, že si člověk odemkne bootloader pomocí nástroje, který vyvinul sám ASUS, nemůže přijít o záruku.
Nahrání jiného firmware je ale už jiná písnička, tam už se o nějaké částečné ztrátě záruky dá hovořit. Ale nahrání je až druhý krok.