Takže když mi můj nový DVD přehrávač nebude fungovat kvůli chybě ve firmware, pak ho nemohu reklamovat jako vadný, protože záruka se vztahuje jen na HW a ten je v pořádku? No to byste moc lidí nepotěšil.
Problém bude asi ve vnímání toho zařízení - vy ho možná budete vnímat jako obdobu PC, kde si koupíte HW a pak si sám nějak pořídíte SW. Bohužel většina lidí to bude vnímat spíše jako ten DVD přehrávač nebo klasický mobilní telefon a tudíž nebudou rozlišovat mezi HW a SW. Ti jsou pak schopni si podle špatného návodu na internetu zařízení bricknout a pak ho chtít reklamovat jako vadné. A na rozdíl od PC by zřejmě případný soudní spor vyhráli, protože zařízení je prodáváno za účelem plnění nějaké funkce (která je navíc inzerována výrobcem) a tudíž výrobce zodpovídá i za SW. Výrobce PC to moc netrápí, protože pokud si omylem smažete na svém HDD MBR tak každý soudní znalec potvrdí, že to nemá na funkčnost PC jako takového vliv, natož aby se jednalo o závadu výrobku (leda by vám snad váš dodavatel PC sliboval věci jako webový browser, Facebook apod., což oni ale nedělají.) U tabletu bych na znalce moc nesázel a raději jeho přeinstalování podmínil ztrátou záruky, respektive výhradou odmítnout záruku pokud při opravě zjistím, že závada vznikla vinou zákazníka. Ostatně v EU nic víc než toto omezení záruky uplatnit ani nemůžete - pokud je tam prokazatelně vada výroby nebo materiálu, pak se z toho výrobce nevykroutí ani kdyby byly rozlámány a roztrhány všechny pečeti (takové to "warranty void if seal is broken").