Aniž bych chtěl Laelovatět, tohle vidím spíš jako ty bojové tanečky mající za cíl udělat na Microsoft bububu, aby BMW docílilo lepších podmínek. Těžko se mi věří tomu, že by management (který tak miluje "hotová a funkční řešení od renomovaných výrobců") najednou nalezl zálibu v - co si budeme povídat - velmi často nedodělaných a uživatelsky nevlídných opensource aplikacích.
Pokud vývojáři přijdou s dostatečnými argumenty, tak to management odkejvne. Pro BMW není problém zaplatit si bandu programátorů, kteří budou zalepovat chyby. Problém, ale je čekat až to udělá jiná firma.
Moje zprávička :-). Osobně BMW nechápu. Nevím, co vlastně chtějí přesně za SW. Ale chtít od uživatelů BMW, aby si na něj mohli sami kódit SW? Nemohli by si doma ve formě ještě ulít svůj lepší motor?
Komunita samozřejmě žádné chyby řešit nebude (známe dobře) a sehnat opravdu dobré programátory za $$ bude velký problém. Takové týmy se shání roky. Například Microsoft už týmy vývojářů má - takže je u něj šance, že výsledné produkty budou kvalitnější a levnější než opensource dodělávaný narychlo sehnanými BMW-vývojáři.
V každém případě má Linux další šanci na dobré uplatnění, kterou podle mě zase nechytí :-)).
Dělat SW pro konkrétní HW není zas takový problém a je možné ho velmi kvalitně odladit. BMW si také může zaplatit externí firmu pro správu jejich Linuxu a nebudou v budoucnu omezeni při volbě jiné firmy. Pravděpodobně už neuslyšíme o tom jak to dopadlo, ale nevěřím že BMW je první auto s Linuxem jako uživatelským systémem.
Zadny problem. Management muze dostat hotove a funkcni reseni od renomovaneho vyrobce, ktere pobezi na Linuxu. Vyhody jsou zrejme, vse dohromady muze byt mensi, odolnejsi a fungujici i na "ne x86" hardware.
Vidí niekto v nejakú výhodu v tom, že by aplikácie v automobile boli otvorené? To si "komunita užívateľov BMW" bude tieto aplikácie sťahovať, po večeroch vyvíjať a cez deň testovať v premávke?
Proč zrovna komunita uživatelů? Svobodný sw může v první řadě stahnout a upravit pro potřeba automobilu firma BMW, že. Což s takovým průzkumníkem do Windows udělat nemůže, to by si musela zjednat u Microsoftu a otázka je, co by jim za účtovali :D
A co je podla teba tunning? Kracickari ktori si dokazu zaplatit rozne svetielka, listicky si teraz budu moct zaplatit, kupit, nechat urobit blbostky. Napr zivu svetelnu hudbu aj so svetlami a smerovkami. Uplne coooooool, nie?
BMW si asi chce vyhradit právo na audit kódu bez přílišného handrkování. Nic lepšího mě nenapadá. Já to považuji, za výraz opatrnosti.
Znáte tenhle?
řidič: šlápne na brzdu
auto: (volitelné oslovení) právě jste šlápnul na brzdu. Šlápnete-li na brzdu, znamená to, že chcete brzdit. Brždění bude mít následek postupné snižování vaší rychlosti, případně zastavení vozu. V případě že byste chtěl vaši rychlost zvýšit, musíte uvolnit brzdu a šlápnout na plyn. Opravdu si přejete brzdit? [ano/ne/zrušit]
Poznám aj horší: Program Brzda spôsobil nepovolenú výnimku na adrese xxxxx a bude ukončený. Pokúste sa reštartovať vozidlo. Ak problémy pretrvajú, obráťe sa na výrobcu.
Ten byl skutecne z toho slabsiho soudku... na onom linuxu pobezi max. nejaky info- | enter- tainment. Vetsina ECU v BMW slape na letami (10???) overenem bavorackem Standard Core (16 aj 32bit).
A co takhle se na to podivat z druhe strany a to ze pred nadchazejici krizi ekonomiky hledat uspory.
V tomto pojeti si myslim, ze zacne uvazovat hodne firem a zacne setrit. Takze pro microsoft to bude znamenat, ze bude muset snizit marze atp. a to zase znamena ze zacne setrit a to na programatorech...
Pomalu se spousti v ekonomice retezova reakce a pro ekonomicke modely jak je ppstaven linux a jeho komunita to muze vyjit dobre.
To je otázka. Open source často dělají "internetové startupy". Ty financuje rizikový kapitál. A jak se zhorší dostupnost peněz, tohle budou první místa, odkud peníze zmizí. Ale to jsou jen divoké hypotézy (od nás obou), ukáže to až praxe.