Viděl jsem je jezdit v San Franciscu a docela dobrý. V Evropě to bude ještě dlouho trvat, přece jen je tady ten provoz trochu jiný (tramvaje, cyklisti). Ale za sebe musím říct, že používám autopilot u Tesly, když jedu po dálncici. I když to akorát umí držet auto v pruhu a nic víc, tak i tak je to dobrá pomoc.
Není to jedno. Je to totiž horší než řídit sám (jakkoliv já rozhodně nechci, aby za mě "něco" řídilo). Řidič nese za auto plnou odpovědnost a navíc bude z podstaty věci reakční doba u případné nebezpečné situace delší při "korekci" manévru či chybějícího manévru autopilota než když by člověk přímo řídil po celou dobu (takže by k nebezpečné situaci vůbec nedošlo nebo by nápravný manévr stihl rychleji).
Jako že dva "páry očí" jsou horší, než jeden? Ty současné systémy tam nejsou proto, aby si člověk začal číst noviny, ale aby zasáhly, když člověk selže. Třeba proto, že se v komplikovaném provozu málo podíval do zrcátka, nebo že se naopak zrovna díval do toho zrcátka, když někdo před ním dupl na brzdu. Stalo se mi oboje, bez asistentů by to už asi byly plechy.