To jsi spatne pochopil. B zneskodnil kod, ktery mu pravdepodobne zcizili hackeri. A nevidim nic spatneho na boji proti zlodejum.
Jinak, probehla zpravicka, ze B umozni hracum prepinat mezi verzemi.
Potesilo by mne, kdyby mel server free-to-play. Hru jsem si vyzkousel na free a byl bych ted, kdyz mam penize, si ji koupit. Ikdyz zase nemam moc casu uz na hrani.
Takze, druha vec, co by mne potesila, kdyby hru slo nejdrive vyzkouset nez si ji clovek koupi. Treba v ocesane verzi s low grafikou, texturami. To je jako s Disney. Oni maji filmy, ktere se ale nepromitaji, protoze jsou drahe a lide je neznaji, tak si ani nekupuji blueray :) Strategie techto spolecnosti mne fakt udivuje.
Ale notak, 14 dní to není. S přidáním nových feature do hry v podstatě stačí mobilní appka a 2x denně ji na 5 min zapnout. Na měsíc hraní se dá tímto způsobem vydělat za 10x2x5 minut. WoW je pro mě jedinou známou hrou, kde opravdu funguje free to play model, i když se oficiálně jako free to play netváří.
No, vtip je v tom, že Blizzard chce rozjet vanilla servery, s klasickým předplatným atd, takže o abandonware nejde.
viz
http://www.pcgamer.com/this-is-how-blizzard-plans-to-finally-bring-back-vanilla-wow-servers/
nebo
https://www.polygon.com/2017/11/3/16603922/world-of-warcraft-classic-announced-trailer-wow-blizzcon-2017
DMCA se ovšem dá zvrátit. Jedna z možností zmíněná na https://www.eff.org/issues/coders/reverse-engineering-faq je:
Fair Use: The fair use doctrine allows users to make unauthorized copies in certain circumstances. Courts have found that reverse engineering for interoperability, for example, can be a fair use.
Takže napsat si vlastní kompatibilní server může být legální, pokud tam ještě není nějaký jiný problém.
Tak napsat si vlastní kompatibilní server by možná i šlo, ale na kopírování datových souborů už Fair Use nenapasujete. Viz vyjádření Blizzardu v historii.
Blizzard po neoficiálních WOW serverech jde dlouhodobě. Je jich do roka odstaveno několik, občas i dost velkých (i několik set tisíc hráčů). Proč to zrovna dnes stálo autorovi zprávičky za zmínku mi není moc jasné.
https://arstechnica.com/gaming/2017/07/blizzard-shuts-down-legacy-wow-fan-server-hours-after-it-goes-up/
https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17615115601
https://kotaku.com/blizzard-says-they-had-to-shut-down-world-of-warcraft-f-1773089312
...
Já jsem zprávičku pochopil tak, že tentokrát Blizzard nemířil (jen) na běžící server, ale zablokoval přímo jejich veřejný fork MaNGOSu (byl to přímo fork?), kde byly až moc nápadně stejné datové struktury, jaké mají u Blizzardu.
Nejsem si jist, zda předchozí případy byly také postavené na základě blokování podobnosti zdrojáků.
Vtip distribuovanych VCS je v tom, ze zdrojaky nikdy nemas "jenom" v cmoudu, ale muzes si je naklonovat kolikrat chces a s minimalnim usilim. Jake je lepsi reseni, tar.xz? To si z lokalniho git repozitare udelam kdy chci a navic mam remote repo a kdovi kolik klonu u dalsich lidi.