Pokud mám ,,vypínač reklamy" zapnutý, tak se mi reklama stejně nezobrazí, takže buď uvidím jen captcha kód, který vyplním a k obsahu se dostanu, nebo neuvidím vůbec nic a tím pádem nebudu mít důvod takovouto stránku navštěvovat. V žádném případě mne ale toto opatření nedonutí k tomu, abych adblock a flashblock vypnul!
Viděl bych to asi tak podobně - jediná situace, kdy povoluji flashe jsou místa, kde očekávám, že budou (např. videa), ale pokud je flash na jiných místech (třeba flash menu, nebo úvodní logo webu, které nemá tlačítko "Přeskočit"), pak většinou nekompromisně opouštím stránku a to se asi jen tak nezmění... takže z mého pohledu pouze přibude více "nedostupných" stránek
Asi si od toho slibujou, že se někteří vypínači změní na nevypínače. V situaci, kdy se tam člověk podívat musí (i třeba proto, že je na to zvyklý), captchu snese jako nutné zlo.
Pokud se tahle praktika hodně rozšíří, časem se objeví adblock s OCR na řešení captchy. Bude ale nutné reklamu stáhnout, jenom ji uživatel nebude vidět. Takže ti, kteří blokují reklamy kvůli rychlosti, budou mít smůlu.
Myslím, že jedinou správnou odpovědí je přestat na ty weby chodit. To že jsem zvyklý někam lézt neznamená že "musím". Byl jsem zvyklý chodit na Reflex.cz a od té doby, co zpoplatnili obsah, jsem tam nepáchnul.
BTW často se argumentuje, že "lidi by chtěli všechno zadarmo" a že to nejde, ale to je jen "druhá půlka věty". "První půlka věty" je, že Internet byl svobodná síť pro BEZPLATNOU výměnu informací a komerční instituce se na něj nasr*ly, i když je nikdo nezval, aby si zvýšily zisk. A zprvu za to ani peníze nechtěly. Teď se cítí být pevně zaháčkované a začínají si diktovat - ten magor M*rdoch v první řadě. Je potřeba je za tu drzost rázně ztrestat, ne s nimi smlouvat o ceně a škemrat o slevu, či vlídné zacházení.
To je špatný pohled na věc: šíření obsahu zdarma určitě není - dodavatel musí platit servery, linky, adminy, datová pole, elektřinu a podobně. Navíc jedna věc je informace šířit a druhá věc je je vyrábět. Každý rozumný člověk musí uznat, že se "to zadarmo neudělá". Pokud chcete dokázat opak, spusťte vlastní velký zpravodajský (třeba) server a provozujte ho zadarmo.
Rozdíl mezi klasickým televizním (třeba) vysíláním v tomto ohledu není velký. Vysílání je taky "zadarmo" (platí se "jen" technika, lidi, pásmo, distribuční síť vysílačů), ale kameramani, zpravodajové, scénáristi ani sekretářky v té budově sedět zadarmo nebudou.
Samozřejmě, že existují náklady. Ale to přece majitelé těch serverů věděli od začátku. Lidé mají nejraději všechno zdarma. Jestliže přesto do tohoto šli, jak se teď mohou divit?
Že někdo blokuje reklamy (věetně mě)? Je to o MEZI ÚNOSNOSTI. Dokud byly malé a statické, tak jsem se tím nezabýval. Jak se ale zvětšovaly, následně to byly animované GIFy a teď flashe a ještě PŘEKRÝVAJÍ samotný obsah, nemilostrdně jsem nasadil addblock a noscript. Od té doby mám klid. Prostě, kdo chce moc, mená nic.
Ale tady jsme nehodnotili mez únosnosti. Souhlasím s tím, že je to dnes velký problém a lepší to nebude. Ale já jsem reagoval na názor "je to všechno zadarmo a ti hnusní vydavatelé vůbec nemají právo se pokoušet na nás vydělávat".
Co je potřeba si ale také uvědomit je fakt, že redakce obvykle nemá vůbec na reklamu vliv. Třeba já nedokážu (kromě extrémů typu zvuková reklama) ovlivnit to, co se u nás objeví. Navíc často ani náš obchod to neovlivní. Když přijde firma a nadiktuje si podmínky a nabídne slušné peníze, je obtížné ji odmítnout. Drtivá většina vydavatelů není v takové situaci, aby si mohli dovolit stavět se na zadní. A agresivita reklamy obecně roste nejen na internetu, to je v tuhle chvíli bohužel smutný fakt.
nabídne slušné peníze, je obtížné ji odmítnout.
Je otázka, co je pro vás víc. Zda si krátkodobě zvýšit zisk nebo dlouhodobě udržet úroveň. Například "létající Čestmír" na Lupě byl pro mě kdysi dávno prvotní impuls, proč jsem se začal o blokování reklamy zajímat a od té doby mám klid. Samozřejmě to nechci stavět do světla, že kdybyste byli bývali tenkrát ten kšeft odmítli, že byste byli dnes v balíku, ale tenkrát jste si to - a obávám se, že nejen u mně - zazdili a víceméně napořád.
A ještě k tomu "těžké odmítnout, když nabídl slušné peníze". Vždy je to jen o tom, na kolik si ceníte vlastní úroveň. Máte samozřejmě právo nemít žádnou či mít jen malou, protože za to byly slušné peníze...
Taky jsme tady ale nediskutovali o tom, jestli redakce ma nebo nema vliv na obsah reklamy, ale to, ze redakce bude blokovat obsah pri nezobrazeni reklamy. A na to uz vliv redakce ma.
Takze - vydavatele nabizi obsah zadarmo, protoze jim jdou penize z reklamy.
Reklamni agentury jsou ale nenazrane a nestaci jim pocty zobrazeni, nebo se jim zda, ze pomer click/zobraz je hooodne nizky (samozrejme protoze lidi ty ptakoviny nezajimaji a navic ta reklama na ne vyskakuje kazdy den), tak reklamni agentury udelaji vlezle reklamy, ktere rusi pri cteni samotneho obsahu.
Uzivatel se nastve (sel prece cist obsah a ne sledovat pitomy reklamy) a zacne reklamu blokovat (bohuzel spolu s agresivni reklamou to odnese i ta jemna).
A protoze zisky pro reklamni agentury nenesou porad to, co chteji, tak chteji podminit cteni obsahu prectenim reklamy (nebo snad spis prokliknutim). No a dostavame se na uroven stranek s pornem a nelegalnim softwarem, kde po kliknuti na odkaz stranka pomoci JS otevre dalsi 10 stranek na ruzny reklamy a dalsi stranky. No, chybi uz jenom krucek, aby se ze stranek stahnul nejak virus, ktere bude vypninat blokovace reklam a bude sam otvirat vlastni okna (zadny browser) s reklamou.
Osobne bych asi takovy server prestal cist uplne a nasel bych si alternativu. Ja to sice chapu, ze se zije jenom z reklamy, ale co je moc, to je moc. Zajemce na ten server prisel kvuli urcitemu tematu a kdyz mu tam budou nutit neco jineho (reklamu), tak neni duvod tam chodit. Az bude reklama usmernena do spravnych koleji a nebude rusit hlavni zdroj zajmu, tak nebude nutne ji blokovat.
Správné reakce na agresivní reklamu mohou být dvě:
1. Ignorovat reklamu, k čemuž na internetu skvěle poslouží AdBlock, v televizi třeba důsledné nahrávání programů a následné přeskakování reklam.
2. Ostentativně ignorovat nabízený výrobek a kde jen to je možné zdůrazňovat, že jsem si koupil výrobek od jiného výrobce, protože tento měl hnusně agresivní reklamu.
Když to tak budou dělat všichni, pak agresivní reklamy časem zmizí.
K tomu mohu jen jediné. Bééé tohle nikdy neudělají a protože jich je tak 70 - 90 % a k tomu ještě "Ty vole fejsbúk", tak jim to zaprvé nikdy nedojde, za druhé nějak bylo nějak bude, hlavně že je co do nácku a za třetí přimět tento národ táhnout za jeden provaz, podržet se nedokáže ani Chuck Norris.
Tomu nerozumiem, ako môže majiteľ serveru nemať vplyv na to, čo sa u neho objaví? To akože keby si niekto u vás zaplatil za 100 mil. reklamu na nejaké fašistické zoskupenie, tak to prejde?
Nerozumiem ako si môže zadávateľ diktovať podmienky. Zadávateľ maximálne môže prísť s ponukou "chceme reklamu X a sme ochotní zaplatiť vám Y". No a majiteľ serveru povie "ok, súhlasíme", alebo "nie, nesúhlasíme". Čo je na tom ťažké?
Jediná vec, ktorá majiteľovi bráni prijať reklamu je jeho túžba po zisku. Aby sme si rozumeli, proti túžbe po zisku nemám vôbec nič, som zástancom kapitalizmu. Ale nehrajme sa na nejakých chudákov, ktorí nedokážu nič ovplyvniť a neskrývajme sa za alibizmus "to oni nám diktujú podmienky". Proste na rovinu si povedzme, že reklamy sú na webe kvôli tomu, aby servery prinášali majiteľom peniaze. Nič viac, nič menej. A majiteľ musí vybalancovať reklamy tak, aby maximalizoval svoj zisk. Ak má najväčší zisk z krikľavých reklám, tak budú proste krikľavé. Bol by hlupák, keby ich odmietol.
Ono blokování reklamy ale není jen o tom, co je tam vidět, ale i o tom, jak to je vidět.
Pokud to bude personalizovaná reklama na věci, které mě zajímají, zobrazená decentně. Pak nejsem proti, ale já si opravdu nechci zřizovat superlevný hosting a nemám zájem o výhry jakéhokoliv druhu. Navíc to ma ně bliká a ruší. Proč existuje readability? Třeba i takový Apple (což je komerční firma na druhou) nabízí ve svém prohlížeči "Safari Reader"? Protože se na dnešním webu nedá pohodlně přečíst obsah!
To je sice pravda, ale je to pohled na věc z jedné strany. Zadavatel reklamy by si měl také uvědomit, že při šíření jeho reklamy ke mě je použito moje připojení k Internetu (které si platím), můj HW a moje SW vybavení. A tudíž považuji použití AdBlock v případě, že mě reklamy berou výkon mého HW, za naprosto oprávněné. A jak jsem psal už jinde - narazím-li někde na agresivní reklamu, je to naposledy, co jsem tam byl.
Analogicky bychom měli dostávat podíl ze zisku z každého billboardu. Také využívají náš hardware (oči) a software (zorné pole). Ale zkuste to schválně někde navrhnout - okamžitě se ozve spousta "svobodomyslných" lidí, kteří budou tvrdit, že na svém pozemku nebo na své budově si mohou vystavovat reklamy jaké jim libo. :-/
To je spatna analogie. Pri blokovani reklamy nejde o to mit z te reklamy nejake provize ale proste ji nevidet.
A narozdil od cuceni na billboard, pokud clovek ma pocitane pripojeni (napr. pres mobil), tak ho stazeni tech reklam vyjde celkem dost draho ...
U billboardu lze vyresit treba tak, ze se na nej koukat nebudu, nicmene pokud budu predpokladat, ze billboard je analogicky k banneru, tak pokud by reklama v realu mela byt stejne agresivni jako na internetu, tak by billboardy behali kolem lidi, rvali a troubili by na ne (ok, to uz tu tak trochu je, obcas jezdi auta s billboardama na sobe a s tlampacema), billboardy by lezly lidem do cesty tak, aby schvalne co nejvic zaclanely a prekazely .... a ted nejnoveji by cloveka svazaly retezy a nepustily dal dokud neprecte firemni logo (k tomuhle se trochu blizi ruzni prodavaci hovadin co pronasleduji lidi v podchodech metra apod...).
Ne, doufam, ze v realu to s agresivitou reklamy nedojde tak daleko.
Člověk který používá adblock měl obvykle proklik na reklamní banner jen proto, protože v okamžiku kdy klikal na textový obsah webu na který přišel, banner vyskočil oploceného teritoria a začal se roztahovat přes celou plochu. Přirozená reakce je okamžitě stisknout zpět, a nenávidět provozovatele serveru za tento druh reklam (stejně jako všechny ty houkající atd., popř. reklamy které se roztahují přes plochu a zavírací tlačítko mají buď neviditelné nebo někde v levém spodním rohu).
Chápu že vy nejste placen z konverzí takže vám to je jedno. Mně to ale přijde jako jedna velká bublina. Míra prokliku na internetu je nula nula nic. Míra konverze... no slyšel jsem jednoho obchodníka že po dlouhých analýzách logu přišel na to, že má sice x tisíc zobrazení reklamy "jen za", ale ve výsledku zjistil, že z celé bannerové reklamy za 3 měsíce urval vlastně jeden prodej ledničky. Bodejž by ty reklamní systémy neházely miliony zobrazeními.
Takže fajn, tenhle systém mě donutí "sledovat reklamu". Počet konverzí z mé strany bude ale stále stejný.
Nazor, ze sa to "zadarmo neudela" je podla mojho nazoru chybny. Existuju dve zakladne motivacie pre kazdu cinnost (netyka sa to len vytvarania obsahu)
1. mam z danej cinnosti zisk
2. dana cinnost ma bavi
Pokial sa nieco vytvara z prveho dovodu, je kvalita vacsinou ovela nizsia (staci taka, aby to bol zakaznik ochotny zaplatit) ako vtedy ak sa to vytvara z dovodu druheho.
Vidim to aj sam na sebe, ak pracujem pre zakaznika tak splnim jeho poziadavky a koncim, ak pracujem na veci ktora ma bavi dokazem jej venovat ovela viac energie a casu a vysledok je neporovnatelne lepsi.
Internet nikdy nebyl zadarmo. Stejne jako nic na svete neni zadarmo. I open source a volny obsah neco stoji.
Internel byl vzdy nesvobodna sit. Myslet si opak je zivot v iluzi. Ano, muzete si udelat svoji sit MujInternet, do ktere vam nikdo komercne nepoleze, tam mozna muzu byt svobodny (relativne), ale na Internetu to neni. I tak MujInternet NEBUDE zadarmo.
Souhlas! Když se jim web bez reklam nevyplatí, ať se jdou živit jinak (třeba čistit železniční tratě od plevelů). Kdysi dávno existoval web s názvem Neviditelný pes. Jenže pak se sada idiotů rozhodla, že se bude registrovat a cenzurovat. Několik dní na to vznikl jiný web, svobodný a Neviditelný pes rychle chcípl. Naštěstí je v takovýchto případech bojkot rychlá a účinná zbraň.
Blbost, tu svobodu a bezplatnost sis vymyslel, nebo ti to někdo namluvil (že by někdo očkovaný GNU ideologií?). Ve skutečnosti byl internet (arpanet) původně decentralizovaná americká vládní vojenská síť, jejímž účelem bylo propojit lokální sítě postavené na různých technologiích a zajistit maximální odolnost vůči lokálním výpadkům. Nějaká bezplatnost nebo svoboda, vlastně ani použití pro veřejné civilní účely, v tom záměru neměly co dělat.
Hlásání o nutnosti "ztrestat" ty, kteří se rozhodli SVÉ(!) informace a SVŮJ obsah poskytovat jako placenou službu, je projevem primitivismu člověka, který nechápe, že i informace může mít svou svou hodnotu, a v podstatě také projevem neochoty chápat svobodu i jinak než způsobem "chci to zadarmo a vy mi to musíte dát". Já vidím tu svobodu i v tom, že dotyčný poskytovatel má právo svůj obsah zpoplatnit (třeba ve formě nuceného zhlédnutí reklamy) a uživatel má na druhou stranu právo za ten obsah nezaplatit, ovšem za cenu toho, že se k němu ani nedostane.
Ve skutečnosti ti nikdo nic nediktuje, nanejvýš tě nutí rozhodnout se, jestli má příslušná služba pro tebe hodnotu, kterou za ni požaduje. Pokud má, pak jste ve shodě - poskytovatel dostane zaplaceno, ty dostaneš službu, oba máte, co jste chtěli. Pokud to tu hodnotu pro tebe nemá, pak jste taky ve shodě - ty si necháš prachy (nebo neopíšeš captchu), on ti neposkytne službu. Takže na obou stranách jsou nulové náklady i zisk, nikomu nic podstatného nechybí. Tak o co ti jde?
Pak je to jen o nastavení vhodné ceny. Obvykle první zákazník nepokryje náklady... Je to otázka trhu a tedy nabídky a poptávky. Nabídne to někdo levněji? Buď ano, protože může (cena je zbytečně vysoká), nebo ne, protože mu to za to už nestojí (cena je nízká nebo přiměřená).
Který zákon zakazuje poskytnutí informace zadarmo? Rád bych jej viděl.
Možná nebude. Nicméně i uživatel-vypínač může být pro provozovatele v mnoha ohledech užitečný, kromě zvyšování návštěvnosti webu (což je myslím stále poměrně relevantní informací nejen pro zadavatele reklamy) také šíří informace o webu dál (odkaz na zajímavý článek), což naopak může přilákat další čtenáře-nevypínače.
Opravdu hodnotný krok k přístupnosti WEBu :-\
Bohužel je vidět jek tento boj graduje a když selhala většina rozumných postupů dává se přednost dost iracionalitě. Bohužel problém není v samotné technické stránce, ale v rovině sociologické\politologické či psychologické potencionálních čtenářů daného webu.
Neřeší se jak motivovat čtenáře k tomu aby chtěl reklamu zhlédnout, ale to jak se jí nemůže vyhnou.
Reklama je taky jakýsi druh platby, ale nepřímé. Takže web bude opravdu placený, buďto reklamou nebo nakonec opravdovými penězi za povolení přístupu. Přínos by to mít mělo - kvalita informací na webech by měla vzrůst, protože čtenář si dobře rozmyslí, zda bude nebo nebude platit za nějaké sračky (vizte http://www.scinet.cz/platit-za-clanky-na-velkych-ceskych-serverech-dnes-ani-nahodou.html).
O rustu kvality si naprosto nedelam jakekoli iluze, staci se podivat na tisk (papirovy):
* je placeny,
* je zahlceny reklamou,
* jsou to sra?ky.
Vyjimku tvori napr. Metro:
* je zdarma,
* je zahlcene reklamou,
* clanky v nem jsou mnohdy psany na (politickou) objednavku - tj. jsou to sra?ky a (skryta) reklama soucasne.
Vtipne na tom je i to, ze weby svoji hodnotu odviji od navstevnosti, soutezi v navstevnosti, fixluji statistiky kvuli navstevnosti - takze nejaky prinos pro ne ma i navstevnost blokovace reklamy. O ten takto prijdou.
A co se me tyce: blokovat reklamy jsem zacal az po te, co to zacali weby prehanet z obtezovanim. Dokud jsem to povazoval za unosne, tak jsem reklamu neresil. Jakmile to unosne byt prestalo a uz mi stalo za to nasadit nejake reseni (uzivatelsky CSS styl v Opere), tak uz jsem si ten web vycistil od reklamy dukladneji.
Máte NuCaptcha? Kašlu na vás! Nemám nic proti reklamám na webu, ale dřív to byly maximálně animované obrázky a dnes to jsou animované flashe - často natolik otravné, že překrývají obsah - které berou i 80% výkonu procesoru. (Na mém starém desktopu s Duronem na 1,8GHz mi skutečně flashové reklamy tolik brali - no kde to jsme?). Takže kdyby měli zadavatelé reklamy rozum, prostředky jako AdBlock by nebyly potřeba.
Tak to budu asi já... Asi před rokem jsem si nainstaloval blokování (reklamy a flashe) do Safari. Nedávno jsem potřeboval testovat dva prohlížeče, tak jsem začal střídavě používat i Chrome a nestačil jsem se divit.... Takových bannerů a jiných flashů, které pohybují současně s rolováním v okně kterýmkoliv směrem, že je až nemožné dostat se k vlastnímu textu, který se stále někde skrývá v pozadí.
Ani jsem tetušil v jaké blažené nevědomosti jsem žil....
S reklamami jsem to hrdinně vydržel týden. Po týdnu už jsem to nedal a nainstaloval AdBlock i do Chrome...
Já mám standardně v Opeře vypnutý flash plugin, protože to žere hodně výkonu. Nemám ho tedy vypnutý kvůli reklamě. Zapínám ho jen zcela výjimečně, když chci přehrát nějaké video, pak se divím, kolik je všude flashových bannerů. To pak procesor nestíhá. Na flash jsem proto zanevřel. Kontextová nebo obrázková reklama mi nevadí.
Mně nevadí reklamy jako takové. Na mnohých webech tvoří reklamy zcela plnohodnotnou součást obsahu (upoutávky na nové hry na videoherních webech...). Vadí mi ale takové reklamy, v jejichž důsledku se některé weby třeba i na minutu zaseknou. Když se mi stránka po načtení sekne a vezme s sebou i celý prohlížeč se všemi otevřenými taby, tak už na ní vícekrát nevlezu, event. kliknu na ono červené tlačítko s bílou ručičkou (Adblock). Řešením by možná bylo vytvářet reklamní obsah ve dvou variantách - lehčí a těžší s tím, že uživatel by si mohl v prohlížeči nastavit, jaký obsah preferuje. Protože pokud vím - cílem reklamy je uživatele oslovit, ne mu zaseknout počítač a protočit FUP.
Nesnáším reklamu v jakékoliv podobě, považuji ji za obtěžování, nicméně striktní blokovač reklamy na webech taky nejsem. Jak už tu několikrát zaznělo - mnohdy je reklama vkusně zakomponována do webu a neprudí tak si ji jednoduše nevšímám. V okamžiku kdy ale přijdu na web, kde se mi obsah překryje oknem s reklamou, daný web opouštím a už nikdy se na něj dobrovolně nevrátím. Naštěstí neznám žádný web, který by měl natolik exkluzivní obsah, že bych mu to trpěl a nemyslím, že se někdy nějaký takový najde.
Podle mne to je tak trochu nepochopeni situace. Nepostihne to totiz vypinace reklamy, ale vsechny. Misto toho, aby se na strance jen objevila, bude nutne ji venovat pozornost. A pokud kody budou dokonce ve videu, bude si ji muset uzivatel dokonce pustit a sledovat!!!
Mimochodem - nejak si nedovedu predstavit, jak to bude resene, kdyz je na kazde strance nekdy az desitky reklam - bude si je muset uzivatel prohlednout vsechny?
Mobily jsou kapitola sama pro sebe, uz ted jsou nektere weby tak preplacane ajaxem, ze jsou v mobilu jen obtizne provozovatelne (tj. jsem na ne z mobilu musel prestat pristupovat, na to sekani jsem nemel nervy) a to nemluvim o kompatibilite takoveho (java-scriptoveho) kodu, ktery v mobilnim prohlizeci nejede vubec.
Filosoficke debaty o tom jestli je to spravne nebo ne jsou o nicem. Kazdy majitel stranek si muze delat co chce. Nastesti i ja si muzu delat co chci. Proto pokud budu opravdu budu chtit videt obsah stranky, reklamu si pustim, pretrpim odpornou snusku marketingoveho hnusu a kod opisu. Zaroven si velmi dobre zapamatuji predmet reklamy, abych si to, co reklama nabizi NIKDY, NIKDY V ZIVOTE nekoupil.
Napadá mě ještě jeden důsledek - úroveň reklam vzroste, aby se na ni někdo vůbec díval. :) Nesouhlasím s plošným odmítnutím výrobku, který jsem viděl v reklamě, mnoho reklam poměrně stroze informuje, že někde něco je, něco to dělá a je možno to koupit ap., je to v podstatě pouhé vypuštění informace do světa, že něco existuje. To lze udělat uměřenou a vkusnou formou. Pak mi to nevadí. Když mi ale někdo bude nabízet aktytmel, ze kterého se poseru lépe, a že jeho L. cassei imunitas (a to je co za pi*ovinu!) mě ochrání a bude ze mě dělat debila, aby se na mně napakoval, takové firmy a jejich výrobky je třeba poslat do díry. Takže rozlišujme obsah a provedení reklamy, nejsou všechny pro vylízaný makovice.
Možná by nebylo od věci udělat seznam firem, které mají opravdu obtěžující reklamu, reklamu, která dělá z obecenstva voly, reklamu útočící na děti a reklamu s případnými dalšími neřestmi, na které jsem si teď zrovna nevzpomněl. A to napříč medii, nejen na webu.
Aby zákazníci věděli, kterým výrobkům se mají vyhýbat, i když už mají reklamu vypnutou, v tv ji přeskakují a podobně. Myslím, že špatná, agresivní, zlá reklama by měla být trestána.
To nejsem schopen posoudit, protože např. nesleduji tv apod.
Jenže k tomu by se musely přičíst i firmy, které nemají žádnou (masivní) reklamu... A jsem přesvědčen, že seznam "relativně neškodných" by byl pořád o hodně větší, než seznam firem, které si za svoji reklamu zaslouží bojkot. (A o těch posledních byl můj příspěvek.)
Něco člověk kupovat musí, všechno bojkotovat nemůže... :-)
aha, a z jakehopak pocitace/mobilu pisete, temer vsichni zname tech par tonu z reklamy na intel, btw od koho jste pripojen, jakou znacku auta mate, jite maslo? ja jen ze spis neznam neco co by v reklame nebylo, bud pujdeme zit do pralesa (bez vsech nasich vychytavek) nebo zijeme v nasem "dokonalem, modernim" svete s vecmi za ktere platime, ktere nam nekdo prodava a ten jich chce prodat co nejvice, btw nechcete mi tvrdit, ze do prace chcete dobrovolne chodit za minimalni mzdu, protoze to je to same, ten web vetsinou zivi nekolik lidi, kteri chteji uzivit rodinu, atd...
jen nakonec, libi se mi rceni ZADNA SLEVA NENI ZADARMO :D
Katalogům tak trochu zvoní hrana. Když bude obsah vyhledávačům nepřístupný, patrně takový web vůbec nenavštívím. Či snad budou autoři tvořit SEO úryvky, anotace a perexy - které člověk uvidí, zjistí, že nic víc tam není - a půjde rychle zpět?
Bude-li obsah zveřejněn pro indexovací roboty, bude možné si jej prohlédnout na archivní stránce - třeba na Google. Nebo obsah někdo zkopíruje (jednou kód opíše) a celou návštěvnost jednoduše ukradne i s obsahem.
Tedy, abych si mohl obsah zobrazit, budu muset opsat kód, dobrá. Ale jak se na tu stránku dostanu, když před "světem" ukryjí obsah, který vlastně není vidět.
Předpokládám, že to bude řešeno nějak dynamicky - obsah skryt prostřednictvím CSS a Javascriptu, kvůli omezení počtu zbytečných volání na server. Pak by stačilo přepnout v Opeře do "User Mode" a tím vyřadit z provozu zákeřné CSS skrývačky.
Ale takhle chytří jsou zřejmě tvůrci toho nesmyslu také. ;-)
to ej jasne, kde takova reklama bude, tak tam proste chodit nebudu. A doufam, ze to udela kazdy rozumny clovek. Ja osobne blokuji, blokuji a blokuji. Onehda jsem sedel i ciziho PC a byl jsem na webu naprosto ztracen. Trvalo mi pokazde minimalne 10s nez jsem se zorientoval a nasel informaci, pro kterou jsem tam sel. Naprosto agresivni, blikajici, menici velikost, prekryvajici obsah a nutici kliknout na krizek. Uplny peklo :( Kdyby byl nahore jeden ramecek a dole treba taky,tak nereknu ani popel. takhle mam Adblock a o reklamach temer nevim, obcas se na nejakym webu objevi jedna. :))))
Jednou za par let, kdyz instaluji novy pocitac a zapomenu AdBloc nainstalovat, tak pak koukam jako puk , jak vypadaji moje oblibene stranky.
Obycejne to vydrzim tak maximalne 0.5 až 2 hodiny(podle toho jak chvatam). Kdyz pak mezi tou reklamou nemuzu vubec nic najit, nahazuji Adblock nejmene do dalsi instalace, ale i pro dalsi instalace behem 1-2 roků.
Chapu ze je to pro poskytovatele obsahu problem, dokonce jsem jiz narazil na stranku ktera AdBlock detekovala, a upozornila ze to jako neni spravne a ze pokud si reklamu nezapnu tak porusiji pravidla a bla bla bla...
Prani provozovatelu jsem splnil, stranku jsem uz nenavstil,, dokonce si nepamauji ani jmeno nebo o cem byla, ale obsah nebyl tak zajimavy abych prekousnul tuny obludnych reklam(tohle jsem si zapamatoval).
Ale obcas kdyz si tak ctu o techto stescich provozovatelu, adblock vypnu a zkoumam jak to bezi bez nej. Obcas i nastavim nejakou tu vyjimku, ale jen do prvni agresivni reklamy. a ta proste drive nebo pozdeji prijde.
Dokonce i tady na rootu mám adblock zapnutý. Hlavně kvůli té reklamně nad každým článkem v prostřed stránky,zabere mi na noteboku velikost pul okna na vysku a kolem ni neni text.To mne dokonale vykoleji jak se moje hlava snazi najit na obrazovce nejaky text s obsahem a ono nic, az tak po vterine si uvedomim ze hledam marne a kouknu na ten obrazek.To mne samozrejmne nakrkne, protoze to nejsou informace ale reklama.
Takhle prostě fungje moje banerova slepota:)
Ty reklamy napravo v liste mi tak moc nevadi, taky obrazkove odkazy na knci stránky.Precijenom u delsich clanku si oci taky potrebuji odpocinout a hlava zpracovat informace.
A obcas kdyz jsou reklamyk tematu(IT, nabidka IT prace) nebo zvlast graficky vyvedene, tak na ne kliknu...
Mozna jednou bude moznost a za maly polatek(kolikpak mate asi za jedno shlednuti od uzivatele) desitek korun rocne/mesicne pujdou reklamy vypnout či třeba jen omezit(jen na ten boční panel, jen neflashové atp)
Asi bych si kvůlli tomu (konecne) pořídil paypal :)
Reklama ma byt doplnek kteremu se budu venovat kdyz chci zaujme mne, a ne hlavni napln Stranky ktera mne nepusti dal.
Nebo treba DVD kde se neda reklama preskocit,to jsi jdu vetsinou udelat neco k jdlu .Opravdu nemam chut divat se na ukazky 5 filmu kazda 5minut dlouha.
Zato treba kdyz jsou ukazky v Bonusech, tak jsem se na nektere podival.(tak tole se mi stalo snad jen jednou).
Nebo když jsem byl po dlouhe dobe v kine. Cas zacatku filmu, v sale tma.Ale lidi se jeste trousí, to snad neni pravda(jsem si rekl), ale ouha jeste pousti reklamni bloky.To uz jsem se nedivil, lide se proste prizpusobi vzdy po svem.
Podle mne je to o kompromisu penize z reklamy versus obtezovani.
Negativni reklama taky reklama, ale kdyz ji vidite kazdy den pětkrát, celý týden. Tak si ji opravdu dobře(negativně) zapamatujete.
( Holt kluci z lupy muj hlas asi nedostanou ;) )
Mozna by bylo vhodne se pozastavit nad firmama, ktere chteji toto opatreni pouzivat. Na prvni pohled to jsou filmove spolecnosti a obsah na jejich strankach tu cenu mit muze (serialy a pod.) Druha vec je pouziti reklamy na nevhodnem miste, nebo nevhodnym zpusobem. Napriklad na strankach Hospodarskych Novin se Vam kurzor zmeni na kosku 15x15mm s napisem AXA. Byl jsem otraven ale OK, ovsem jen do te doby, nez jsem potreboval oznacit kousek v textu (adresa v diskuzi) Zkopirovat adresu mi trvalo prez minutu, protoze se nedalo odhadnout kdy se bude zamodrovat!!! Pak jsem stravil dalsi pul hodinu hledanim odkud se obrazek bere aby mohl jit do Adblocku (porad tam padal celej layout a web byl pak necitelny). Web mam rad a nerad bych na nej zanevrel, ovsem tohle cloveka otravi a jestli potkam "nadhanece" od AXA bank, utrhnu mu hlavu :-)