Ačkoliv souhlasím s tím, že je dobré ochranit uživatele před některými reklamami. Osobě vyloženě nenávidím na webu video reklamy, které se samy spustí a cucají mi už tak omezená data na mobilním připojení.
Na druhou stranu to, že rekalmí společnost omezeuje ve svém prohlížeči, které reklamy ještě jsou OK, a které ne, docela smrdí - může se jednat o nekalé konkureční jednání, kdy nakonec to může skončit tak, že Chrome bude zobrazovat jen reklamy Google a jiné ne, protože "neprošli sítem". Ano jsou definovaná nějaká pravidla pro "správnou reklamu", která si nevytvořil Google sám, ale v nějaké skupině spřátelených firem, ale všechny ostatní společnosti, které se těchto pravidel nedrží, nechtějí držet nebo nemají peníze uzpůsobit poskytované reklamy tomuto "standardu"... mají smůlu, protože Chrome využívá značné procento uživatelů, kteří je budou mít by default vypnuté.
Ano, z pohledu uživatele stále mohou říci, že mi nevadí (čím míň rekalm tím líp), z pohledu tržní regualce je to špatně.
Hlavně už konečně dejte možnost blokovat z nastavení plazící se pseudookna v rozích, jako takzvané notifikace(+dotazy jestli chci dostávat notifikace). A protože českým reklamním borcům zřejmě nevyvětlíš, že bilikající reklama neznamená, že na ni kažý klikne, ale že se ji spíš pokusí zablokovat, tak taky blokovat cokoliv, co se hýbe, bliká, řve, skáče apod.
Dnes je na některých webech tolik reklamy že fakticky brání dostat se k obsahu. To je naprosto absurdní situace. A reklama ztrácí účinek protože lidé jsou jí naprosto otupělý a přestávají ji vnímat i na běžných webech.
Na druhou stranu často konzument zaplatí za shlédnutí reklamy díky placeným datům mnohem víc peněz než kolik správce webu vybere od inzerenta. Taková automaticky hrající videa to je hnus. Paradoxně často by možná vyšlo levněji ten časopis.
A pak tu sjou nenažrané weby jako mrtvě.cz který zašel tak daleko, že článek rozseká klidně do dvaceti kapitol po jedné větě. když vezmu že na přečtení jedné věty s obrázkem se mi načítá celá stránka s video reklamama tak to je hodně na hlavu.
Je jasné, že tohle lidi blokují. Google pozdě žehlí důsledky nenažranosti a nepochopeného reklamního businessu. Ale může být pozdě.