U kola by se asi dalo diskutovat. Nicmene na kolobezce, kdyz si můžu vybrat, jestli budu svítit v 10 cm nad zemi nebo v metru a pul, volim metr a pul.
Nicmene si nedovedu predstavit situaci, kdy by me pokutoval policajt za to, ze mam svetlo pripevnene k sobe misto ke kolobezce. Kazdy, ktereho jsem doted potkal, byl nadseny ze samotneho faktu, ze jsem dobre osvetleny a mam helmu. Takove detaily, jako kam je svetlo uchycene, opravdu neresi.
Ono pro ty policajty obvykle není ani tak důležité, zda je světlo uchycené k bicyklu či k cyklistovi, jako spíše to, jak je vysoko. Tohle totiž taky asi upravuje nějaký předpis - kterému čelovka nevyhoví.
Zádrhel je v tom, že světlo 1.5 metru nad vozovkou se v noci zdá dál
, než kdyby bylo v poloviční výšce, protože tam nefunguje stereoskopické vidění a mozek prostě vyhodnocuje obvyklou skutečnost dívám se mírně dolů k rovině silnice a vyhodnocuji vzdálenost podle úhlu
- s naučeným předpokladem, že to světlo je kousek pod úrovní řídítek.