Myšlenka zajímavá, ale vlastně nic neřeší.
Na to, abych na kole viděl, co se děje za mnou, stačí obyčejné zrcátko.
A když v zrcátku vidím, že mi na zadní kolo míří nárazník kamionu s nadměrným nákladem, ujet mu nedokážu a už nemám kam uhnout, nepomůže žádná elektronika, jen zázrak... :-/
https://www.youtube.com/watch?v=mmU_BXzuxf8
Leda by to Raspberry místo světla ovládalo automatický kanón větší ráže, ale kdo by to na kole vozil? ;-)
Jako cyklistovi, nechť to hlási co chce, jestli mu to připadá (i s tou spotřebou) free, c00l a in a lepší řešení než zpětné zrcátko ;-) ale proboha, s tím "dává řidiči navědomí" jděte někam do mimo silnici.
Poslední, co fakt potřebujeme ve ztížených světelných podmínkách, je nepredikovatelná diskotéka.
ad ten kanón - no s ohledem na zákon akce a reakce bych Vám ho klidně i povolil ;-) I když funkce by spočívala spíše v nouzové akceleraci, s největší pravděpodobností pouze kola bez cyklisty. ;-)
I když jedu vzpřímeně, tak abych mohl situaci za sebou dobře posoudit, musím se hodně otočit a chvíli tak zůstat, což ztěžuje udržení rovnováhy (alespoň mě) a nedá se to dělat každou chvíli. Proto používám zpětné zrcátko; bez něj si nedovedu představit vyjet na silnici. Je až zarážející, kolik "cyklistů" požaduje tvrdé omezování mororistů. protože "se na silnici bojí" a přitom oni sami neudělají ani tak málo, aby si to zrcátko pořídili.
Projezdil jsem evropu na kole. Vetsinou jsem zrcatko urval nebo mi ho urvali pri prevozu. Nehlede na to ze treba zrcatka v provedeni na konci tyce riditek jsou vzhledem k vyhlasce trochu diskutabilni.
No ...chapu ze tomu co kolo neprevazi nebo neparkuje hromadne asi vydrzi.
17. 3. 2024, 10:09 editováno autorem komentáře