Odpovídáte na názor k článku Chytrý vysavač je bez telemetrie výrobcem zablokován. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Jak jsem psal o kus výše, samotná přítomnost eSIM a eCall není žádné šmírování. Navíc ve chvíli, kdy stejně máte v kapse zapnutý mobil.
Daleko větší problém vidím v tom, jaká data auta sbírají a odesílají výrobci. Například zaměstnanci automobilky Tesla sdíleli na uzavřeném fóru "vtipná" fotografie a videa. Od intimních hraček ve voze, přes intimní hrátky (ne za jízdy - vůz se nabíjel), až po záběry z havárie při které Tesla nabrala dítě na kole.
https://www.reuters.com/technology/tesla-workers-shared-sensitive-images-recorded-by-customer-cars-2023-04-06/
Ještě drsnější je to, že výrobci sesbíraná data (doufejme že ne záběry z vnitřních kamer) s klidem prodávají. Dokážu snad i pochopit, že výrobce zajímá, jak zákazníci auto používají, aby mohli vyrábět lepší auta (a neznamená to, že s tím souhlasím). Ale prodávat data o řidičích? To je fakt problém.
https://arstechnica.com/cars/2024/05/connected-cars-illegal-data-collection-and-use-now-on-ftcs-radar/
https://www.mozillafoundation.org/en/privacynotincluded/articles/its-official-cars-are-the-worst-product-category-we-have-ever-reviewed-for-privacy/