Ale to není pravda. Podpora problémem není, přechod je prostě ve správě prací navíc, takže se do toho nikomu nechce. Jenže tu práci bude potřeba dřív nebo později tak jak tak udělat, nedá se jí vyhnout. Důsledkem je, že se to pořád před sebou hrne, čímž ale vznikají škody pro zákazníky, kterým se promítá do služeb vzrůstající cena starých adres či snížená konkurence nových služeb (nehledě na otřepané problémy s NAT atd.).
Pokiaľ ten, čo mu vznikajú náklady a ten, kto z tých vynaložených nákladov profituje (tie "nové služby"), sú rôzne osoby (a nie sú ani nijako spojené, teda ten druhý nemôže prvému náklady refundovať - lebo by musel refundovať ISP po celom svete), tak na tom nevidím nič divné, to je normálny trhový princíp.
Z tohoto lokálneho minima sa dá rýchlo vyskočiť jedine zásahom zvonka - dotáciami alebo reguláciami. Ale či niečo z toho nemá ďalšie negatívne vedľajšie účinky, o tom sa dajú viesť dlhé spory.