Posílal jsem loni (Praha 2) i letos (Dobříš) DPFO v EPO2 formátu Datovkou. Minulý rok jsme s paní dodatečné papíry posílali mailem, letos mi (v sobotu!) přišla SMSka na papír, který nemá v DPFO kolonku, ten jsem taky poslal Datovkou a vše v pořádku.
Jediné co úřady ještě moc neumí je komunikace zpět, většinou to přijde na papíře, naštěstí většinu těch papírů stačí nechat vytimeoutovat a přestanou ve schránce.
Problém s tou komunikací lidem zpět je v tom, že všechny procesy jsou nastavené na papír - a do toho je najednou někam potřeba vložit zjištění, zda dotyčný náhodou nemá datovou schránku. Problém je, že místo aby se nejprve řešila elektronická komunikace uvnitř státní správy a teprve nakonec se řešila případná povinná komunikace ven, udělalo se to od konce. Což samozřejmě nemůže rozumně fungovat. Pak se stává, že něco přijde datovkou na úřad, tam to na podatelně vytisknou, dají příslušnému úředníkovi na stůl, ten to naskenuje a dál to řeší e-mailem - s tím skenem.