Hm, kdyz jsme nedavno neco od Dellu kupovali, byla moznost vyberu OS mezi WindowsXP, RHEL a myslim i SLES. Nevim, jestli to maji certifikovane (zjevne ne) a stejne jsem to nemohl pouzit, protoze si nehodlam do site zbytecne tahat dalsi distribuci, ale ta moznost tu je.
Od Dellu muze chtit neco jen sebevrah. Obzvlast pikantni jsou odpovedi typu, ze se podpora vztahuje pouze na originalni konfiguraci HW+SW. Tj. podle Dellu se NESMI upgradovat system. Otazka je, zda si tam vubec smim nainstalovat nejake programy...
Me nahodou vymenili pamet, aniz se znepokojovali bootovat jakykoli system. Fakt je, ze jsem jim nesmazal servisni partition a i tem windows jsem jenom vyrazne zkrouhnul velikost partition. Tu jejich bootovaci partition a Windows jsem pridal do grubu, takze to slecna v pohode nabootovala ten Dellovsky diagnosticky DOS. Take je fakt, ze Dell tady ma podporu pres jinou firmu, ktera tu vymenu provedla a akorat tady maji sklad, ze ktereho rozesilaji nahradni dily, pokud je treba.
Ale je fakt, ze to je smejd. Pameti nam odesly snad ve vsech pocitacich od Dellu co tu jsou. To je asi nezavladnute chlazeni, nebo co.
Tohle není reklama, ale pochvala Dellu od spokojeného zákazníka. Kdysi (1999) jsme kupovali notebooky od společnosti TOSHIBA. Chtěli jsme je koupit s NT4, které celá firma používala. Odpovědí bylo, že to nejde. Když jsme na NT4 trvali, trvala TOSHIBA na nákupu minimálně 5ks najednou, s tím že podpora bude z Německa, protože v ČR NT4 nepodporují.
Samostatnou kapitolou byly opravy. Rozbil se notebook? Přivezte ho na adresu servisu v Praze, a my ho do měsíce dáme dohromady (to velmi potěší, když je člověk zrovna v Itálii). Za tři týdny se pak člověk dozví, že je notebook k vyzvednutí; do klávesnice prý uživatel zřejmě něco vylil, a na to se záruka nevztahuje, takže ho neopravili.
Dell? Nákup bez problému, servis druhý pracovní den, výměna dílů na místě, bez zbytečných problémů typu "no my ale nevíme, jestli vám ten ntb nespadnul na zem, to by záruka HDD nepokryla". Před třemi měsíci jsem si koupil notebook Dell i domů.
ja mam presne opacnu skusenost (vo velkej britanii). kupil som server od dellu s najvyssou moznou zarukou - gold servis alebo podobny shit; tyzden nato v strede prace zdochol, nedal sa ani nabootovat, hoci POST nevykazoval ziadne chyby.
zavolal som customer care, technik prisiel do 2 hodin. technik riesil asi 5 hodin, nic nevyriesil. na druhy den prisli dvaja, nic nevyriesili, trvalo im to asi 3 hodiny. potom prisiel vikend, a v pondelok konecne poslali tretieho, ktory doviezol novy server a napchal tam stare disky.
firma bola 2,5 dna bez servera (100%ny sneakernet), nikoho v delli to netrapilo. po 3 dnoch telefonovania a staznosti sme dostali kupony v hodnote 150libier. tolko ku customer care v delli.
V USA jsme koupili Dell prac stanice, priplatili si servisni benefity a oprava do druheho dne. A presne tak to fungovalo. Jsou drazsi ale do firmy bych nic jineho nekupoval zvlast notebooky.
Kazdy ma evidentne jine zkusenosti. Mne stacily 3 setkani s Dellem a vsechny velmi spatne (dokonce v servisu ani nevedi, ze na boardu je zalozni baterka). Vydalo by to na cely clanek...
Musím se Dellu zastat, ve firmě jsme je používali cca 5 let a bez nejmenšího problému. Servis na serverech vždy odstranil závadu do 6 hodin od nahlášení a NB a PC vždy opraveny následující pracovní den bez jakýchkoliv keců a zpochybňování.
I já si trochu přisadím. Předem podotýkám, že jsem pro DELL nikdy nepracoval.
Pracuji v IT branži již hodně dlouho. Rukama mi prošlo mnoho železa různých značek. NEZNÁM firmu, která by se kvalitě DELLu alespoň vzdáleně blížila. Jistě, občas byly s DELLem problémy. Ale s těmi ostatními bylo těch problémů 100x tolik a kvalita podpory byla 100x horší. A co se týká kompatibility železa, DELL je prakticky vzor kompatibility.
Mno, ja s vyse uvedenym musim v mnohem souhlasit. Se serverem jsem sice problem zazil, prochazi mi ovsem rukama dost zejmena starsich desktopu i sem tam nejaky notebook (pouzivame je ve freenetu) a kvalitou navrhu a zpracovanim je malo co predci (zvlast na HP/Compaq jsem uz dost alergickej).
co sa tyka kvality, ja som mal takyto nazor na Compaq (hoci to bolo uz davno co som od nich nieco kupil). pocitace prakticky neznicitelne a vsetko dokonale odladene. len co sa tyka kompatibility - to bolo trochu horsie. do Compaq drive bay sa ina nez Compaq cd-romka nevosla, sruby boli casto trochu ine nez standardne, ale aspon si clovek uzil srandu s kladivom, rasplou a pilnikom pri upgrade.
dvh: ach jo...
michal kovac: pro firmu distribuující Compaq jsem, bohužel, kdysi chvíli pracoval. Servery docela slušný, ale desktopy hnuj. A místní zastoupení fuj - bylo jim úplně jedno, že tam mají konstrukční chyby ... Fuj, fuj.
Veru, pocul som uz o seriach desktoppov Compaq, kde tretina strojov odchadzala vo velmi kratkej dobe.
Zazil som niekolko katastrofalnych desktopov IBM, ktore chybu v BIOSe opravovali driverom pre Windows, Linux samozrejme neriesili. Masiny ako take mali kvalitu prevedenia (Mechaniky, klavesnice, mysli, monitory,...), ktora sa nedala porovnavat ani s tym najlacnejsim a najsmejdovejsim skladanym haraburdim. Nedivim sa, ze IBM predalo svoju diviziu desktopov.
Aky je Dell, to neviem, ale po tychto diskusnych prispevkoch som na pochybach.
Prave ze tam se davaj smejdy. CDROM je od liteon a pri montazi mas udelat normu co je 75ks/hod jedna linka(3bunky) ti ji udela do 45 minut.... udelej si obraz...
Pamatuji se na vubec prvni server, ktery nam kdysi dodali. Jel sem z Irska a cekalo se na nej pres mesic. Prijel navzdory pisemne formulovanemu zadani konfigurace nejen diskless :-), ale take bez sitovek :-))) . Zato byl osazen dvema zvukovkami :-)))) A uvnitr krabice byl i protokol o zahoreni a kompletaci! Uzasny smysl pro humor.
Ona sranda byla tedy i s jinymi jejich dodavkami. Pripoustim, ze to zelezo sice nekdo mozna navrhoval hlavou, ale prodej, podpora i servis tady nestaly ani za starou backoru. Jak je to ted, to nastesti nevim. Nakonec jsme totiz s Dellem vyrazili dvere, kdyz nas nechali nekolik mesicu (!!!) cekat na vymenu zalohovaci mechaniky v serveru (v zaruce!). To vzdycky dorazil manik, rozpazil - ze pry kde mame tu mechaniku, co ma osadit a kdyz zjistil, ze ta jaksi mela dorazit s nim, tak se trochu osil a zmizel, ze pry zakratko dorazi i s mechanikou a pak se zase nekolik nedel az mesic nedelo nic. Pak dorazil po urgencich jiny a scenku zopakoval. Nakonec nam dosla trpelivost a oznamili jsme Dellum, ze si tim vykoledovali to, ze dalsi veci uz budeme objednavat jinde.
Pravda, v te dobe sedel v cele ceskeho Dellu ten pistolnik, co uz neni ani v Telecomice, aby tam kopal do dveri. Ale rada dalsich tech lidi je s velkou pravdepodobnosti v Dellu dosud.
Nerikam, ze ostatni jsou svati, ale Dell v tomhle zatim neprekonal nikdo.
A co se týká kompatibility železa, DELL je prakticky vzor kompatibility.
Tak to asi ne. Broadcom uz je sice "hacklej", ale v dobe prodeje notebooku s temahle Wifi kartama musel mit clovek ndiswrapper a DLL knihovna.
to jsou lamy. kdyz uz by dokazali zajistit, ze 100% hardwaru v notebooku pobezi na linuxu, pak je samotna instalace to nejmensi (a navic bez instalace tu 100% kompatibilitu asi tezko overi).
obavam se, ze to dopadne stylem "certified for linux" = "podarilo se nam na tom linux nainstalovat a spustit" :-/
no tak ja mam laptop s nalepkama (teda ted jsou uz sundany;) ) Vista Premiun Ready a Designed for WinXP a spokojene na nem funguje debian:-D :-P
(jinak tedy testovano se slackwarem, freebsd, net bsd, arch64 a dalsimi a nebyl jaksi problem 8-) )
Ad. dell, docela by me zajimalo, jeslti nekdo nema dlouhodobejsi zkusenosti dell latitude D620, poridil jsem ted laptop od toshiby a jsem docela nepokojeny:( a uvazuju ze bych jej prodal dokud neni nikde skrabnuty a priplatil za stejne nakonfigurovanou D620 ...